ارور E81 ایران رادیاتور

ارور E81 ایران رادیاتور

چرا ارور E81 ایران رادیاتور اتفاق می‌افتد?

ارور E81 ایران رادیاتور:همانگونه که عنوان کردیم، در پکیج های ایران رادیاتور، بنا به دلایل مختلف، ارور E81 ایران رادیاتور همواره می تواند اتفاق بیفتد. شرایطی که به ما نشان می دهد که وقتی سیستم گرمایشی با مشکل مواجه شده و عملکرد مناسبی ندارد، بررسی دفترچه راهنمای پکیج دیواری ایران رادیاتور نشان می دهد که این شرایط هنگامی اتفاق می ‌افتد که ترموستات حدی ۱۰۵ قطع شده ولی در آن سنسور ntc دمای اندازه گیری شده را به صورت طبیعی نشان می دهد.

با این حال دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به داغ شدن بیش از حد پکیج شما خواهند شد. با ما همراه باشید تا این دلایل را برای شما به خوبی بیان کنید.

1- گرفتگی مدار شوفاژ

یکی از مهمترین دلایل ارور E81 ایران رادیاتور، گرفتگی مدار شوفاژ خواهد بود. این گرفتگی می تواند به دو دلیل اتفاق بیفتد. نخستین علت آن اشتباه کاربر بوده که بدون تنظیم کردن ولوم شوفاژ بر روی صفر، اقدام به قطع کردن شیرهای شوفاژ یا بستن شیرهای پکیج می نماید.

در حالت دوم هنگامی که مسیر صافی برگشتی در اثر رسوب گرفتگی مسدود شده می‌توان گفت که مدار شوفاژ نیز با مشکل گرفتگی مواجه خواهد شد.

در هر صورت شما به هنگام مشاهده این دلایل می‌توانید دستگاه را به شدت داغ مشاهده کرده و ارور E81 ایران رادیاتور دیده می شود. فراموش نکنید که بی‌توجهی به این کد خطا منجر به سوختگی پمپ پکیج خواهد شد.

2- بسته بودن شیر رادیاتور

دلیل دیگر که منجر به ارور E81 ایران رادیاتور می شود این است که شیر های بالا و پایین رادیاتورها بسته هستند.

3- بروز مشکل در پمپ پکیج ایران رادیاتور

اگر پمپ پکیج ایران رادیاتور با ایراداتی مواجه شود ارور E81 را می توانید مشاهده کنید. معمولاً هنگامی که به پمپ پکیج ایران رادیاتور برق کافی نرسد ارور E81 اتفاق افتاده و ممکن است منجر به خرابی گسترده در پمپ پکیج شود. در بیشتر مواقع هم بخش معیوب قابل تعمیر نبوده و باید توسط فرد متخصص تعویض شود.

4- گرفتگی مبدل صفحه ای

ارور E81 ایران رادیاتور می تواند در اثر رسوب یا گرفتگی مبدل صفحه ای و ثانویه نیز اتفاق افتد. در این شرایط آب گرم خروجی به طور مداوم گرم و سرد خواهد شد، چرا که آب گرم به صورت نادرست به سمت مبدل ثانویه حرکت خواهد کرد. مبدل پکیج دیواری از قطعاتی در پکیج می باشد که دچار مشکلات زیادی می شود.

5- خرابی کلید حد

کلید ترموستات حد یا سنسور ۱۰۵ یا ۱۰۷ به عنوان یک قطعه حرارتی با قرار گرفتن در مسیر خروجی آب مبدل، زمانی که گرمای بیش از حدی در آب مشاهده شود، اقدام به خاموش کردن مشعل خواهد نمود. این عملکرد موجب می شود که برد کنترل پکیج از خرابی ها در امان بماند. بررسی خطای E81 پکیج ایران رادیاتور نشان می دهد که یکی از دلایل نادر در آن، می تواند خرابی کلید حد باشد.

6- سوختن سنسور پکیج ایران رادیاتور

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است منجر به خرابی یا نیم سوز شدن سنسور در پکیج ایران رادیاتور شوند. در هر حال خرابی این بخش نیز می تواند منجر به ایجاد خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور شود.

7- گرفتگی مبدل اصلی

بررسی دلایل بروز خطای E81 پکیج ایران رادیاتور نشان می دهد که این دلیل به عنوان یکی از بارزترین دلایل می تواند اتفاق بیفتد. معمولاً رسوب در مبدل اصلی موجب داغ شدن پکیج و عدم انتقال حرارت شده و این خطا را به وجود خواهد آورد.

8- خرابی ترمیستور پکیج ایران رادیاتور

همانگونه که در ابتدا برای شما بیان کردیم، یکی از اصلی ترین دلایل ارور E81 ایران رادیاتور می تواند بروز مشکل در سنسور ntc یا عملکرد ترمیستور باشد. هنگامی که این بخش دچار اختلال شود، به درستی نمی‌تواند دما را اعلام کند. در این شرایط دستگاه با توجه به خاموش نشدن شعله پکیج، همواره روشن مانده و خطای E81 اتفاق می‌افتد.

9- بالا بودن بیش از حد شعله پکیج

بالا بودن بیش از حد شعله پکیج ایران رادیاتور می تواند منجر به افزایش ناگهانی دمای دستگاه شده و در نتیجه عملکرد سنسور حد نیز با مشکلاتی مواجه شود. در این هنگام خطای  E81 را در پکیج مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که تنظیمات شعله دستگاه به هیچ عنوان خود به خود تغییر نکرده و این مشکل می تواند در اثر اشتباه کاربر اتفاق بیفتد.

10- بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ

همانگونه که می دانید شیرهای رفت و برگشت شوفاژ، عملکرد مهمی در یک پکیج ایران رادیاتور خواهند داشت. بسته بودن شیرهای رفت و برگشت می تواند از دلایل عمده خطای E81 پکیج ایران رادیاتور باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع

سرچ