کدهای خطای پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل دیجیتال

جهت عیب یابی ایرادات بوجود آمده در این پکیج ابتدا کدهای خطای آن را به همراه توضیحات مختصری جهت اطلاع شما عزیزان ارائه میدم و بعد سراغ عیب هایی میرم که بدون اعلام کد خطا عملکرد پکیج را مختل می‌کند.

READ  تعمیر پکیج شهرزیبا

البته اگر مقالات ما را دنبال کردید حتما میدونید که عیب های بوجود آمده در اکثر پکیج های دیواری به دو دسته کلی تقسیم می شوند. اول معایبی که توسط برد الکترونیک شناسایی شده و با اعلام کد خطا مشخص می‌شوند و دوم معایبی که بدون اعلام کد خطا عملکرد پکیج را مختل می‌کنند.

ارور پکیج ایران رادیاتور مدل L24ff, L28ff, L36ff

کد خطای E1 : پرشر سوئیچ آب مدار را قطع کرده است

این خطا معمولا به خاطر کمبود آب در سیستم میباشد که در صورت بروز آن شما می‌بایست از طریق شیر پرکن پکیج که به شکل ولوم آبی رنگ وگِرد میباشد و در زیر پکیج قرار گرفته است که البته لازم به ذکر است که این شیر پرکن با سه عدد شیری که زیر پکیج قرار دارد و از طریق شیلنگ به پکیج متصل است فرق داره و برای مشاهده جای شیر پرکن حتما باید خم شده و زیر پکیج را نگاه کنید.

بعد از اینکه جای شیر پرکن را پیدا کردید اون رو به سمت چپ بچرخانید اگر کمی سفت شده میتونید از یک آچار برای باز کردن آن کمک بگیرید و بعد از باز شدن با مشاهده درجه ای که روی پانل پکیج قرار دارد که عقربه های ۰ . ۱٫  ۲ … دارد هر زمان عقربه روی ۱/۵ بار آمد شیر را دوباره ببندید.

توجه : دقت کنید قبل از اینکه از کنار پکیج بروید حتما شیر پرکن را کامل بسته باشید

سپس پکیج را ریست کنید.

طریقه ریست کردن پکیج ایران رادیاتور مدل L به این صورته که ولوم تابستان زمستان را یکبار روی R آورده و بعد از چند ثانیه برگردانده سر جاش

READ  تعمیر پکیج اخگر

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل L36FF

این پکیج از سری پکیج های دیجیتالی ایران رادیاتور میباشد که دومبدله و فن دار می‌باشد و ظرفیت حرارتی آن 36 هزار کیلو کالری می‌باشد که معمولا برای آپارتمان های تا 240 متر مربع نصب می‌شود

برای مشاهده کاتالوگ پکیج ایران رادیاتور مدل L36FF روی لینک زیر کلیک کنید :

کدهای خطای شایع پکیج ایران رادیاتور مدل L

کد خطای E2 : این خطا به معنی عدم تشخیص شعله توسط یون میباشد.

در صورتی که پکیج جرقه می‌زند و شعله تشکیل نمی‌شود و خطای E2 ظاهر می شود احتمال خرابی شیر کنترل گاز وجود دارد که ممکنه بوبین ۲۲۰ سوخته باشد

در صورتی که شعله روشن شده و خاموش میشود (علامت شعله روی مانیتور ظاهر شده و می‌رود) مشکل از تنظیم نبودن فاصله یون و یا کثیف شدن یون و برنر شعله میباشد

در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا اتفاق نمی افتد و اصلا جرقه نمی‌زند و E2 میده برد کنترل معیوب شده که در این صورت از دست شما کاری برنمیاد و باید از یک متخصص بخواهید تا نسبت به تعویض و یا تعمیر برد اقدام کند

کد خطای E80 و E81 : ترموستات حد ۱۰۵ درجه قطع کرده است

این خطا معمولا به خاطر عدم گردش صحیح آب در سیستم به خاطر مشکل در پمپ سیرکولاسیون بوجود میاد که میتونه به دلیل جام بودن و یا سوختن پمپ باشه

گاهی هم به دلیل گرفتگی و یا بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ اتفاق می افتد.

رسوب داشتن مبدل ثانویه و خرابی و جرم گرفتن فنر بایپاس نیز باعث بروز این خطاها می‌شود.

بسته بودن شیرهای رادیاتور ها و یا رسوب گرفتن مبدل اصلی و یا لقی روتور پمپ نیز باعث بروز این خطاها می‌شود.

کد خطای E10 : این خطا مربوط به پکیج های بدون فن میباشد _ ترموستات دود قطع کرده است.

به دلیل مناسب نبودن دودکش و یا نشت دود در محیط و گاهاً نیز به دلیل خرابی و حساسیت اشتباه سنسور دود پیش میاد.

همانطور که میدانید در پکیج های بدون فن دودکش نقش مهمی دارد و لذا باید دقت شود اول گرفتگی در مسیر وجود نداشته باشد و دودکش به صورت مستقل تا پشت بام رفته باشد و طول آن کمتر از ۴ متر نباشد و همچنین قطر دودکش در پکیج های بدون فن حتما باید ۱۵ سانتیمتر باشد.

در صورتی که از پکیج بدون فن در بالکن استفاده می‌کنید و مکرر این خطا را می‌دهد میتونید ترموستات دود را یکسره کنید.

کد خطای E99 و E30 و E12 : این خطاها همگی نشانه خرابی و معیوب بودن برد الکترونیک میباشد که در مواردی امکان تعمیر آن توسط متخصص وجود دارد و در مواردی نیز می‌بایست برد الکترونیک تعویض شود.

کد خطای E31 و E32 : این خطاها مربوط به سنسور مدار شوفاژ میباشد. دقت کنید اگر اتصال آن برقرار است سنسور را تعویض نمایید

کد خطای E41 و E42 : این خطاها مربوط به سنسور آبگرم مصرفی میباشد  دقت کنید اگر اتصال آن برقرار است سنسور مصرفی را تعویض نمایید.

کد خطای E50 و E51 : این خطاها مربوط به پکیج های فن دار میباشد و از سمت پرشر سوئیچ هوا و فن میباشد. جهت برطرف نمودن این خطاها شیلنگ های پرشر چک شود و شیپوری چک شود و پرشر را دوشلنگه نمایید و در صورت عدم رفع مشکل پرشر را تعویض کنید. در مواردی هم گیر بودن پروانه فن و یا سوختن فن باعث بروز این خطاها می‌شود.

کد خطای E91 : نوسان ولتاژ برق میباشد که به خاطر نداشتن محافظ برق که از ملزومات پکیج است و به دلیل افزایش یا کاهش ولتاژ برق ورودی به دستگاه میباشد.

کد خطای AF : این آلارم اعلام فعال شدن سیستم ضد یخ زدگی میباشد.

دوستان عزیز برای عضویت در شبکه های اجتماعی سایت پکیج کار روی آیکون هایی که در ستون سمت چپ 👈 قرار دارد و به رنگ قرمز هست کلیک کنید

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل L28FF

این پکیج از سری پکیج های دیجیتالی ایران رادیاتور میباشد که دومبدله و فن دار می‌باشد و دارای ظرفیت 28 هزار کیلو کالری می‌باشد.

برای مشاهده کاتالوگ پکیج L28ff روی لینک زیر کلیک کنید :

خطاهای پکیج ایران رادیاتور دیجیتال

بانک ارور پکیج ایران رادیاتور

کد خطا مدل پکیج مفهوم کد خطا و عیب یابی پکیج
E1 CF & FF پرشرسوئیچ آب در وضعیت قطع می باشد(.مدار آن باز است ).
E2 CF & FF عیب شعله یابی (یون) حین کار.
E80 CF & FF ترموستات حدی c° ۱۰۵قطع کرده است(.قطع است).
E10 CF نشت دود به محیط (ترموستات دودکش قطع است).
E99 & E30 & E12 CF & FF برد الکترونیک معیوب است.
E31 CF & FF ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد(.اتصال کوتاه است).
E32 CF & FF ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد(.مدار آن باز است).
E41 CF & FF ترمیستور آبگرم مصرفی اشکال دارد(.اتصال کوتاه است).
E42 CF & FF ترمیستور آبگرم مصرفی اشکال دارد(.مدار آن باز است).
E50 FF فن خاموش است اما پرشرسوئیچ هوا در وضعیت وصل می باشد.
E51 FF فن روشن است اما پرشرسوئیچ هوا در وضعیت قطع می باشد.
E81 CF & FF ترموستات حدی c° ۱۰۵قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است.
E91 CF & FF نوسان ولتاژ برق (بیشتر از ۲۶۰ولت و کمتر از ۱۸۰ولت).
AF CF & FF

💢💥👈 دوستان عزیزم مقاله بسیار کاربردی جهت عیب یابی پکيج دیواری منتشر کردیم که پیشنهاد میکنم حتما بعد از مطالعه این مطلب روی لینک فوق کلیک کنید و اون مقاله را هم مطالعه کنید 👉💥💢

 با صرف کمی وقت جهت مطالعه این مطلب دیگه نیاز به تعمیرکار نخواهید داشت و کلی در هزینه های تعمیرات پکیج صرفه جویی میکنید . 

ما به تمام ایرادات پکیج ایران رادیاتور پرداخته ایم .

ولی اگر به دنبال مرکز معتبر جهت (البته پیشنهاد میکنم ابتدا این مقاله را تا پایان مطالعه کنید سپس روی لینک ديگر کلیک نمایید) تعمیرات پکیج ایران رادیاتور هستید پیشنهاد میکنم فقط از خدمات شرکت پکیج کار استفاده کنید و به هر تعمیرکاری اعتماد نکنید.

دوستان عزیز برای عضویت در شبکه های اجتماعی سایت پکیج کار روی آیکون هایی که در ستون سمت چپ 👈 قرار دارد و به رنگ قرمز هست کلیک کنید

لینک مقالات تخصصی سایت پکیجکار👇

پیشنهاد می کنم این مطلب در سایت ویرگول با عنوان عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری را نیز پس از این مطلب مطالعه کنید.

نحوه باد زدن منبع انبساط پکیجروش تست و آموزش باد زدن منبع انبساط پکیج :

نشانه های باد نداشتن و یا معیوب بودن منبع انبساط پکیج : بالا رفتن فشار بار همزمان با بالا رفتن دمای پکیج و افت فشار بار پکیج به صورت مداوم. با مشاهده این نشانه ها باید سر والف منبع انبساط را باز کنید و با یک فازمتر سوزن والف منبع انبساط را فشار بدید. اگر آب خارج شد که منبع انبساط معیوب شده است به این معنی که دیافراگم داخل منبع انبساط سوراخ شده است و آب به قسمت هوا نفوذ پیدا کرده است و باید منبع انبساط تعویض گردد ولی اگر نه باد خارج شد و نه آب باید اقدام به باد زدن منبع انبساط نمایید. برای اینکه روش باد زدن منبع انبساط را درست یاد بگیرید این لینک را مطالعه کنید با عنوان آموزش باد زدن منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری

علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری :

اگر رادیاتور های شوفاژ سرد بودند باید اقدام به هواگیری پکیج و رادیاتور نمایید . تنظیم فشار بار پکیج از طریق شیر پرکن را معمولا اغلب مردم با نام هواگیری پکیج مینامند  . زمانی که تنظیم بار پکیج را انجام دهید و همچنین کلیه رادیاتورها را بوسیله آچار مخصوص هواگیری نمایید ولی بازم رادیاتورها سرد بودند باید به این مقاله با عنوان علت گرم نشدن رادیاتور پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید و کلیه دلایل سرد بودن رادیاتورها را مطالعه کنید تا دلیل اصلی سرد بودن رادیاتور را بعد از هواگیری پیدا کنید .

بانک ارور پکیج ایران رادیاتور

ارور پکیج ایران رادیاتور :

در زمان خرابی پکیج اولین مسئله ای که جهت عیب یابی پکیج ایران رادیاتور باید بهش دقت کنید کد خطا پکیج ایران رادیاتور یا به اصطلاح ارور پکیج ایران رادیاتور میباشد . برای مشاهده کدهای خطا ایران رادیاتور به این مقاله با عنوان بانک ارور پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید . لازم به ذکر است کدهای خطا در تمام پکیج ها به طریق به ما اعلام میشود : در پکیج های دیجیتال کدهای خطا با نمایان شدن حروف و اعداد انگلیسی روی نمایشگر مشخص میشود ولی در پکیج های آنالوگ کدهای خطا با چشمک زدن چراغ های روی پانل مشخص میشوند .

READ  آموزش تعمیر مبدل حرارتی پکیج

کد خطای پکیج ایران رادیاتور و یا کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور علائمی هستند که توسط برد الکترونیک در زمان بوجود آمدن ایراد در دستگاه به مصرف کننده اعلام میکند . این علائم در پکیج های آنالوگ {M-B-E-BM-ECO} بوسیله چشمک زدن چراغ هایی که روی پانل دستگاه تعبیه شده و اعدادی از 30 تا 80 دارد مشخص میشود . همچنین در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور {L-K} این علائم با ظاهر شدن حروف انگلیسی و عدد روی مانیتور پانل دستگاه مشخص میشود .

این مطلب جزو سری مقالات عیب یابی پکیج ایران رادیاتور میباشد که توسط شرکت پکیجکار منتشر شده است .

کد خطا در عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

کد خطای پکیج ایران رادیاتور مدل های M و B و E و ECO به صورت چشمک زدن چراغ های سبز رنگ که اعدادی از ۳۰ تا ۸۰ دارند نمایان میشود . چشمک زدن یک و یا چند تا از این چراغ ها نشانه خرابی در قسمتی از پکیج میباشد .

به عنوان مثال :

چشمک زدن چراغ ۴۰ و ۷۰ به معنی کمبود فشار بار سیستم میباشد (فشار بار پکیج توسط عقربه ای که روی پانل بوده مشخص میشود که به صورت نرمال باید همیشه بین عدد ۱ و ۲ باشد ) در صورتی که عقربه به زیر خط ۱ به سمت صفر برود یعنی آب سیستم کم شده و پرشر سوئیچ فرمان قطع عملکرد پکیج را به برد میدهد و برد الکترونیک با روشن کردن چراغ های ۴۰ و ۷۰ کمبود آب سیستم را اعلام میکند و عملکرد پکیج به طور کامل قطع خواهد شد .

و یا

چشمک زدن چراغ های ۴۰ و ۶۰ و ۸۰ به معنی عدم کار فن پکیج میباشد که شما بعد از تست روان بودن محور پروانه فن و همچنین سالم بودن فن به طور قطع ایراد از رله ای میباشد که روی برد الکترونیک مسئول قطع و وصل کردن فن پکیج میباشد که در اینصورت جهت رفع عیب میبایست این رله توسط متخصص تعویض گردد (گاهی با چشمک زدن این چراغ ها ممکن است دستگاه خودبخود روشن شده ولی دوباره بعد از مدتی همین خطا را خواهد داد)

کدهای خطای شایع در عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

ابتدا چند تا از خطاهای شایع در پکیج های ایران رادیاتور را بررسی میکنیم و در ادامه به کلیه خطاهای ایران رادیاتور خواهیم پرداخت .

پکیج های شرکت ایران رادیاتور در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید میگردند . پکیج های آنالوگ مربوط به سری های ECOو MوESوEوBM بوده و پکیج های دیجیتال تحت عنوان سری های KوL تولید می گردند . به طور کلی برد الکترونیک انواع پکیج ایران رادیاتور دارای سیستم عیب یابی اتوماتیک میباشد . این سیستم به این صورت عمل میکند که در صورت بروز مشکل در قسمتی از تجهیزات پکیج برد کنترل ایراد را به اپراتور اعلام میکند . در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور شناسایی معایب بوسیله چشمک زدن یک و یا چند چراغ سبز رنگ به طور همزمان صورت میگیرد و در پکیج های سری دیجیتال این خطاها با مشخص شدن اعداد و حرف لاتین روی صفحه LCD نمایشگر مشخص میشود .

در ادامه به بررسی چند نمونه از خطاهای شایع در پکیج ایران رادیاتور میپردازیم .

با ما همراه باشید

*خطای 70-40 در پکیج آنالوگ و یا خطای E1 در پکیج دیجیتال: :
این خطا در واقع یکی از شایع ترین خطاهای پکیج ایران رادیاتور و همچنین انواع پکیج دیواری میباشد که معمولا به خاطر کمبود فشار بار پکیج اتفاق میافتد . در واقع تولیدکنندگان جهت جلوگیری از آسیب های بدون آب کار کردن قطعات پکیج > فشار بار پکیج را بوسیله سنسوری کنترل میکنند . این سنسور که پرشر سوئیچ آب نام دارد وظیفه دارد هر زمان فشار بار پکیج کمتر از نیم بار رسید عملکرد پکیج را به طور کامل قطع کنند و تا زمانی که فشار بار پکیج به حد نرمال 1/5 بار نرسید پکیج به حالت عادی فعالیت نخواهد کرد . برای بالا بردن فشار بار پکیج میبایست از طریق باز کردن شیر پرکن که در زیر پکیج قرار گرفته است این کار را انجام دهید
. البته استثناعاتی هم دارد که ما قبلا در مقاله جداگانه به طور مفصل به آن پرداخته ایم .

*خطای 80-70 در پکیج های آنالوگ و یا خطای E2 در پکیج های دیجیتال:

این خطا عموماً در مرحله راه اندازی دستگاه و بهره برداری ابتدایی مصرف کننده صورت می گیرد که علت عمده آن نرسیدن گاز یا هوا داشتن گاز در محفظه احتراق پکیج می باشد که می توان با چند بار فشار دادن کلید Reset هوای موجود در لوله گاز و پکیج را تخلیه و رفع نقص نمود.در غیر این صورت جهت اطمینان از کیفیت و فشار گاز ورودی، شلنگ گاز زیر دستگاه را باز کرده و اقدام به هواگیری تا رسیدن گاز با فشار و کیفیت مناسب جهت مصرف دستگاه می نماییم.بعد از انجام این کار مجدداً شلنگ گاز را به دستگاه متصل کرده و با فشردن دکمه Reset ، اقدام جهت روشن نمودن دستگاه می کنیم.با توجه به این نکته که این خطا مربوط به عدم تشکیل و یا تشخیص شعله میباشد در صورت حل نشدن مشکل به موارد زیر مربوط میشود :

1-تشکیل جرقه مناسب از طریقالکترود جرقه دستگاه

2-میزان حجم گاز شعله استارت در محفظه احتراق

3-فرمان تائید تشکیل شعله توسط الکترود یون و در نهایت صحت عملکرد برد الکترونیک دستگاه

خطای 80-60-40 در پکیج های آنالوگ و یا خطای E51 در پکیج های دیجیتال:

این خطا در پکیج های ایران رادیاتور جزء خطاهای شایع بوده و به دلیل عدم خروج مناسب محصولات احتراق می باشد.در صورت مشاهده این پیغام ابتدا مسیر تخلیه محصولات احتراق و دودکش را کاملاً بررسی کرده و از باز بودن مسیر آن اطمینان حاصل نمایید.این خطا معمولاً در هنگام تغییر فصل از سرما به گرما ایجاد شده که به علت انقباض و انبساط پرده دیافراگمی سنسور کنترل فشار فن (سنسور پرشر سوئیچ هوا) می باشد به همین منظور تکنیسین اقدام به دوشلنگ کردن پرشر سوئیچ هوا جهت افزایش تحریک سنسور می نماید در غیر این صورت عوامل ذیل محتمل می باشد:

1-خرابی برد الکترونیک دستگاه

2-قطعی جریان الکتریسیته فن

3-سوختگی سیم پیچ فن

4-خرابی پرشر سوئیچ هوا

5-بسته شدن یا ذوب شدن ونتوری فن

خطای 80-70-40 در پکیج های آنالوگ و یا خطای E81در پکیج های دیجیتال:

خطای مزبور معمولاً در پکیج های کار کرده ای رخ داده که در مناطق با سختی بالای آب استفاده میشوند . عمده ترین دلیل رخ دادن این خطا جرم گرفتگی و وجود رسوب در مدار هیدرولیکی پکیج و مبدل های دستگاه می باشد که میبایست اقدام به اسید شویی و رسوب زدایی کامل پکیج نمایید .ضمناً دلایل دیگری نیز منجربه بروز این خطا می شود که به صورت زیر عنوان می گردد:

1-سوختگی و خرابی پمپ دستگاه

2-سوختگی و خرابی شیر موتوری دستگاه

3-بسته بودن مسیر بای پاس

4-بسته بودن شیرهای رادیاتور در حال زمستانه پکیج

5-خرابی ترموستات حد

6-خرابی ترمیستور شوفاژ

نحوه نصب پکیج روی دیوار

آموزش تصویری نصب پکیج دیواری :

نصب پکیج روی دیوار نیازمند انجام دستورالعمل به صورت صحیح میباشد . جهت فراگیری آموزش نصب و راه اندازی پکیج و همچنین مشاهده نقشه نصب پکیج ایران رادیاتور و تشخیص لوله های پکیج ایران رادیاتور پیشنهاد میکنم مقاله قبلی ما را با عنوان آموزش نصب پکیج ایران رادیاتور مطالعه کنید تا دستورالعمل صحیح نحوه نصب پکیج روی دیوار را یاد بگیرید .

آموزش راه اندازی پکیج ایران رادیاتور

نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور :

برای اینکه با نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله ای را که با عنوان آموزش راه اندازی پکیج ایران رادیاتور منتشر کردیم را مطالعه نمایید . لازم به ذکر است که در این آموزش راه اندازی پکیج دیجیتال ایران رادیاتور مدل L24-L28 را به طور کامل به همراه تصاویر ارائه داده ایم .

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج :

روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور به منزله ریست پکیج میباشد . در این حالت قبل از این که دکمه ریست را فشار بدید دقت کنید کدامیک از چراغ های سبز رنگ چشمک میزند . چشمک زدن چراغ های سبز رنگ در پکیج ایران رادیاتور به معنای ارور پکیج ایران رادیاتور ممیباشد . سپس دکمه ریست را فشار داده و اگر مجدد چراغ قرمز روشن شد پیشنهاد میکنم مقاله ما را با عنوان علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید تا با کلیه دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید .

تنظیم شعله کوتاه و بلند پکیج

تنظیم شعله کوتاه و بلند پکیج دیواری :

یکی از نشانه های زیاد بودن شعله گاز پکیج سرد و گرم شدن آب مصرفی میباشد و همچنین یکی از نشانه های کوتاه بودن شعله پکیج دیواری گرم نشدن آب مصرفی میباشد . به طور کلی تنظیم صحیح شعله پکیج دیواری یکی از مهمترین آموزش های تعمیرات پکیج میباشد . شرکت پکیج کار برای اولین بار با آموزش گام به گام تنظیم شعله پکیج به صورت تصویری و همچنین ارائه ویدئوهای عملی تنظیم شعله پکیج شما را در یادگیری هر چه بهتر این آموزش یاری میکند . بدین منظور روی مطلب کاملی که با عنوان تنظیم شعله کوتاه و بلند پکیج دیواری ایران رادیاتور قبلا منتشر کردیم کلیک کنید .

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff :

اگر شما از پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور استفاده میکنید و در حال حاضر به مشکل برخورده است پیشنهاد میکنم این مقاله را با عنوان عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff مطالعه کنید . البته این مقاله به طور اختصاصی جهت عیب یابی پکیج مدل m ارائه شده است ولی به این دلیل که پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور یعنی مدل های m-b-bm-e-eco تقریبا ساختار یکسانی دارند به همین دلیل جهت عیب یابی سایر پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور نیز کاربرد دارد .

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff :

اگر از مصرف کنندگان پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور مدل های l28ff و l24ff میباشید و در حال حاضر پکیج شما دچار مشکل شده است جهت عیب یابی این مدل پکیج پیشنهاد میکنم مقاله ای که با عنوان عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff قبلا منتشر کردیم را مطالعه نمایید . ما در این مطلب به تشریح کدهای خطا پکیج ایران رادیاتور سری L پرداخته ایم و روش های رفع عیب را به طور کامل بیان کرده ایم .

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل Eco

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل ECO :

برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور سری ECO و مشاهده کدهای خطا این مدل پکیج ایران رادیاتور میتونید به مطلبی که قبلا تحت عنوان عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل ECO منتشر کردیم را مطالعه کنید . در این مطلب به شرح کامل کدهای خطا پکیج ایران رادیاتور سری ECO و روش های برطرف نمودن این خطاها پرداخته ایم .

رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج :

در صورتی که شما تا حدودی به مسائل فنی آشنا هستید و با مشاهده علائم موجود متوجه رسوب گرفتن مبدل ثانویه شده اید ، ( علائم جرم گرفتن مبدل حرارتی : سرد و گرم شدن آب مصرفی و یا گرم نشدن آب مصرفی میباشد )  پیشنهاد میکنم با مطالعه مقاله ای که قبلا تحت عنوان آموزش رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور در سایت منتشر کردیم اقدام به رسوبگیری مبدل صفحه ای پکیج نمایید .

طریقه نصب مبدل ثانویه پکیج

طریقه نصب مبدل ثانویه و آموزش تعمیر مبدل حرارتی :

بعد از باز کردن مبدل ثانویه و رسوب زدایی آن معمولا یکی از مشکلات افراد تازه کار هنگام بستن مبدل میباشد . اگر میخواهید در مورد نکات مهم هنگام بستن مبدل ثانویه بیشتر بدانید و همچنین یه روش کاملا حرفه ای و عملی در  رابطه با تعمیر مبدل های حرارتی پکیج تک مبدل را یاد بگیرید اینجا کلیک کنید . همونطور که میدانید در صورتی که مبدل حرارتی پکیج تک مبدل از جدار داخلی سوراخ شود و با مشکل افزایش فشار بار پکیج روبرو باشید مبدل حرارتی باید تعویض گردد ، ما برای اولین بار روش تعمیر این نوع مبدل را آموزش دادیم .

تعمیر پمپ پکیج

آموزش تعمیر پمپ پکیج دیواری :

امروز قصد دارم یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان پکیج دیواری یعنی خرابی پمپ پکیج را بررسی کنیم و راهکارهایی را ارائه بدیم برای زمانی که یک تعمیرکار آب پاکی رو دستتان ریخته و گفته پمپ پکیج خراب شده و حالا باید بیش از نیم میلیون تومان هزینه پرداخت کنید . پس اگر به دنبال آموزش تعمیر پمپ پکیج هستید با ما همراه باشید .

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج

علت گرم نشدن رادیاتور شوفاژ :

مشترک گرامی اگر در استفاده از پکیج دیواری خود در حال حاضر با سیستم رادیاتور شوفاژ مشکل دارید  مثلا رادیاتور گرم نمیشود و یا پایین رادیاتور سرد است و یا رادیاتور ها زیاد هوا میگیرد و یا حتی از شیر رادیاتور آب چکه میکند و یا رادیاتورها صدا میدهد و یا رادیاتورها زود به زود هوا میگیرد و در کل کلیه مشکلاتی که مربوط به رادیاتور شوفاژ میباشد پیشنهاد میکنم مقاله کاملی که قبلا در همین رابطه منتشر کردیم  را که با عنوان علت گرم نشدن رادیاتور پکیج ایران رادیاتور میباشد را مطالعه نمایید .

رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ

نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ :

رادیاتورهای گرمایشی معمولا به خودی خود رسوب تولید نمیکنند ولی در اکثر مواقع به دلیل سهل انگاری نصاب پکیج که در زمان نصب پکیج اقدام به آب انداختن و شستشوی مسیر رادیاتورها نمیکنند این آشغالها که شامل براده هایی که زمان تولید داخل بلوک رادیاتورها ریخته است و همچنین در برخی اوقات به دلیل باز بودن سر لوله ها خاک و شن و ماسه وارد سیستم میشود و در نهایت پس از مدتی از کارکرد پکیج این رسوبات و آشغالها سر شیر رادیاتور را میبندد و مانع از چرخش جریان آب میگردد

ولی معمولا در صورتی که احساس کردید رادیاتور های شوفاژ به خوبی گرم نمی‌شوند و یا مثلا یکی یا دو تا از رادیاتور ها همیشه سرد میباشد سیستم رادیاتورها نیاز به شستشو دارد و البته قبلا مقاله ای با عنوان نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ منتشر کردیم .

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری :

اگر زمانی که در حمام هستین به شدت با تغییر دمای آب مشکل دارید به این صورت که مکرراً آب مصرفی سرد و گرم می‌شود مطمئنا پکیج شما با مشکل نوسان دمای آب مصرفی روبرو است .

این مشکل که دلایل زیادی میتونه داشته باشه و معمولا مهمترین این دلایل رسوب گرفتن مبدل ثانویه در پکیج های دو مبدل میباشد .

برای مشاهده این دلایل و همچنین راهکاری رفع این مشکل پیشنهاد میکنم مقاله ای را که قبلا تحت عنوان علت سرد و گرم شدن آب مصرفی و راهکارهای رفع نوسان دمای آب پکیج منتشر کردیم مطالعه کنید.

علت سرد بودن آب مصرفی در صورتیکه رادیاتورها گرم میباشند

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج :

اگر شما از پکیج دیواری استفاده می‌کنید و در حال حاضر رادیاتور های منزل گرم می‌باشند ولی آب مصرفی دستگاه کاملا سرد میباشد

البته در صورتی که از پکیج های تک مبدل استفاده میکنید و اطمینان دارید که شیرهای رفت و بربرگشت شوفاژ باز میباشد به طور قطع مشکل را در پمپ پکیج و عدم کار آن که به دلیل سوختن و یا جام شدن میباشد بررسی نمایید .

ولی برای بررسی مفصل تر پیشنهاد میکنم مقاله ای که در همین رابطه تحت عنوان علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج منتشر کردیم را با دقت مطالعه نمایید.

شیر اطمینان پکیج دیواریشیر اطمینان پکیج دیواری :

شیر اطمینان پکیج دیواری قطعه ای هست که همونطور که از نامش پیداست جهت اطمینان از بالا نرفتن فشار بار پکیج به حدی که از تحمل قطعات پکیج خارج باشد و باعث آسیب رساندن به قطعات پکیج شود جلوگیری می‌کند . همونطور که میدانید کلیه قطعات پکیج که در مدار آب سیستم میباشند تحمل فشار بیشتر از ۳/۵ بار را ندارند و به همین خاطر تولید کنندگان پکیج دیواری قطعه ای را به نام شیر سه بار جهت اطمینان از بالا نرفتن فشار بار پکیج به بیش از حد استاندارد قرار داده اند . در این مطلب از سایت پکیجکار میخوام به بررسی عملکرد شیر اطمینان پکیج دیواری و همچنین به آموزش جزئی تعمیر شیر اطمینان پکیج دیواری بپردازیم

جلوگیری از یخ زدگی پکیج
علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور
خطرات بالا رفتن فشار پکیج
دانلود فایل پی دی اف آموزشی
فشار مناسب پکیج

 

روش پایین آوردن فشار پکیج

عقربه گیج فشار بار پکیج طوری قرار گرفته است که معمولا وقتی روی صفر هست بالا قرار گرفته و زمانی که در جایگاه درست یعنی روی ۱/۵ باشد به نظر میرسد عقربه پایین میباشد .

به همین دلیل است اکثر افراد در صورتی که عقربه را در بالا میبینند ( یعنی روی صفر ) و قصد پایین آوردن آن را دارند (یعنی ۱/۵) برای پیدا کردن روش انجام این کار به این صورت در اینترنت سرچ میکنند .

در جواب این دوستان باید عرض کنم بدین منظور شیری را در زیر پکیج تعبیه کرده اند که البته برای مشاهده آن حتما میبایست خم شده و زیرگرم پکیج را ملاحظه کنید .

این شیر معمولا به شکل گرد میباشد و به رنگ مشکی و یا آبی میباشد . شما باید بعد از پیدا کردن این شیر آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و تا زمانی که عقربه بار پکیج روی خط ۱/۵ آمد کاملا ببندید .

با توجه به اینکه ما دو حالت را در نظر میگیریم گاهی نیز ممکن است منظور پایین آوردن عقربه فشار که به دلایلی بیشتر از ۲ رفته است باشد که در این صورت :

با این تفکر که منظور از پایین آوردن فشار پکیج اینست که فشار بار پکیج به بالاتر از ۲ رفته است و شما قصد کم کردن آن را دارید ادامه میدیم .

گاهی اوقات به طور ناخواسته فشار بار پکیج بیشتر از دو بار میرود و شما قصد کم کردن آن را دارید تا عقربه فشار روی محدوده استاندارد آن یعنی ۱/۵ قرار بگیرد برای این منظور پیشنهاد میکنم مقاله شیر پرکن پکیج دیواری را مطالعه کنید .

 

همه چیز در مورد پکیج دیواری

اگر تمایل دارید در مورد پکیج شوفاژ دیواری اطلاعات کاملی کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله ای را که در گذشته در همین رابطه منتشر کردیم که در آن به طور مفصل همه چیز در مورد پکیج دیواری و انواع شوفاژ دیواری و نحوه عملکرد آنها و اجزای تشکیل دهنده آن را توضیح داده ایم .

روش تخلیه فشار بار پکیج با هواگیری رادیاتور

 

روش هواگیری شوفاژ و تنظیم فشار پکیج

با آغاز سرما و روشن کردن پکیج مشاهده می‌کنیم که رادیاتورها یکنواخت گرم نمیشوند قسمت پایین رادیاتور گرم شده و اما قسمت بالای آن هنوز سرد می‌باشد.علت این مشکل وجود هوا در مسیر آب گرم رادیاتور می باشد که مانع از به جریان افتادن مناسب آب به داخل رادیاتور می‌شود. در این حالت میبایست اقدام آموزش هواگیری پکیج افزایش فشار بار پکیج دیواری  نمایید که در این مطلب به صورت تصویری براتون تشریح دادیم .

آموزش زمستانی کردن پکیج ایران رادیاتور

اگر به تازگی با پکیج ایران رادیاتور آشنا شدید و هنوز روش تنظیمات پکیج را یاد نگرفته اید و همچنین قصد تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور رادارید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه نمایید. با توجه به آغاز فصل سرما نیاز است تا برای راه اندازی حالت زمستانه و سیستم گرمایش موارد زیر به ترتیب انجام گیرد .

 

آموزش جلوگیری از یخ زدگی در پکیج دیواری

اگر در فصل سرد زمستان میباشید و بنا به شرایطی قصد مسافرت و ترک منزل را دارید و همینطور پکیج دیواری شما در بالکن {تراس} نصب شده است حتما قبل از اینکه اقدام به خاموش کردن کامل پکیج و ترک منزل نمایید مطلبی را که با عنوان جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری منتشر کردیم را مطالعه نمایید و راهکارهای توصیه شده در این مطلب را جهت پیشگیری از یخ زدگی اتصالات پکیج مطالعه نمایید در غیر اینصورت سرمای شدید باعث یخ زدن آب داخل پکیج شده و خسارات زیادی را به بار خواهد آورد .

معمولا در دمای زیر صفر پکیج هایی که در بالکن و فضای بیرون هستند نباید به هیچ عنوان خاموش باشند . برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری و آموزش نکات مهم بعد از یخ زدن پکیج در بالکن پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه کنید .

علت روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور

اولین و شایع ترین علت روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور کم شدن فشار بار پکیج میباشد که توسط گیج {مانومتر} روی پانل دستگاه نشان داده میشود . در مطلب علت روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور ما به طور کامل به بررسی تمامی علت های این مشکل پرداخته ایم .

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور:

قبل از هر چیزی بهتره بدونید که اساساً خاموش شدن و از کار افتادن در اکثر پکیچ ها به دو صورت اتفاق می افتد :

  1.  از کار افتادن پکیج همزمان با اعلام کدهای خطای پکیج
  2. از کار افتادن پکیج بدون اعلام کد خطا

مقاله علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور را منتشر کردیم تا شما هر چه بیشتر با مشکلات این پکیج و روش رفع آنها آشنا شوید .

علت خاموش و روشن شدن مکرر پکیج

 

علت خاموش و روشن شدن پکیج :

در این مقاله به بررسی علت روشن و خاموش شدن مداوم پکیج میپردازیم و همچنین درباره علت روشن و خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور توضیحاتی را میدیم .

عیب یابی پکیج

 

عیب یابی پکیج :

تعمیرکار در مواجهه با عیب یابی پکیج دیواری به دو دسته عیب کلی برخورد می‌کند : ما در این مقاله به طور کامل ساده ترین روش عیب یابی پکیج ایران رادیاتور را تشریح دادیم که برای همه افراد مفید خواهد بود .

علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور

علت صدای زیاد در عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

برخی از مصرف کنندگان محصولات ایران رادیاتور معمولا پس از مدتی از شنیدن صداهای عجیب از پکیج دیواری شکایت دارند . عده ای اعلام میکنند که پکیج صدای سوت میدهد . عده ای نیز میگویند پکیج صدای تق تق میدهد . عده ای نیز از صدای جیرینگ جیرینگ پکیج شکایت دارند . و همینطور برخی نیز ادعا میکنند پکیج شان صدای انفجار بلندی میدهد .  در هر صورت اگر احساس کردید پکیج دیواری شما نیز در حین عملکرد از خود صداهای غیر عادی بروز میدهد پیشنهاد میکنم حتما مقاله ای که تحت عنوان علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور منتشر کردیم را مطالعه کنید .

خطرات بالا رفتن فشار پکیج

اگر یکی از نگرانی های شما هم بالا رفتن همیشگی فشار بار پکیج میباشد و به دنبال پیدا کردن پاسخ سوال خطرات بالا رفتن فشار پکیج هستید پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید. البته در صورتی که نیز به دنبال پیدا کردن دلایل بالا رفتن فشار پکیج میباشید ما در این مطلب به صورت مفصل شرح داده ایم . البته اگر شما برعکس به دنبال پیدا کردن علت افت فشار پکیج نیز میباشید ما در مقاله ای جداگانه به بررسی این عیب پرداخته ایم .

دانلود فایل PDF آموزش عیب یابی پکیج ایران رادیاتور :

 

اصول عملکرد انواع پکیج دیواری

آموزش اجزای تشکیل دهنده پکیج

 کدهای خطای انواع پکیج دیواری

آموزش عیب یابی و رفع عیب پکیج