برطرف کردن ارور ۴۰۶۰۸۰

چرا پکیج گرمایشی چکه می‌کند؟ ۹ دلیل اصلی برای چکه کردن پکیج دیواری

راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰:  سیستم گرمایشی پکیج ممکن است در اثر گذشت زمان مشکلاتی روبه‌رو شود که عملکرد صحیح این دستگاه را مختل می‌کند. یکی از مشکلات رایج این سیستم، چکه آب از پکیج است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برای تعمیر چکه پکیج، ابتدا باید عیب‌یابی پکیج را انجام داده و سپس برای رفع مشکل اقدام کنید.

۹ دلیل مهم برای چکه شدن پکیج گرمایشی

بدون شک، عیب‌یابی پکیج دیواری، اولین گام برای تعمیر این سیستم گرمایشی است. بنابراین، باید ابتدا علت چکه شدن پکیج را شناسایی کنید؛ دلایلی که موجب این مشکل می‌شوند عبارتند از:

  • نصب نادرست پکیج؛
  • خرابی در محل اتصالات و واشرها؛
  • افزایش فشار پکیج؛
  • سوراخ شدن مبدل پکیج؛
  • اختلال در شیر اطمینان؛
  • ترک داشتن لوله‌های انتقال آب؛
  • اشکال در پمپ سیرکولاتور؛
  • اختلال در عملکرد شیر پرکن پکیج؛
  • پوسیدگی قطعات داخل دستگاه؛

بطور کلی، چکه آب از پکیج یکی از مشکلات رایج این سیستم گرمایشی است که به دلایل مختلفی مانند خراب شدن شیر اطمینان، اختلال در پمپ سیرکولاتور، سوراخ کردن مبدل ها و ترک خوردگی لوله‌ها شروع می‌شود؛ اما اکثر تعمیرکاران به این نتیجه می‌رسند که علت اصلی چکه آب از پکیج، نصب نادرست دستگاه می‌باشد. پس اگر پکیج شما چکه کند، توصیه می‌شود به سرعت آن را تعمیر کنید؛ چرا که در صورت نفوذ آب به برد پکیج، هزینه تعمیر مشکل آبریزش بسیار بالا می‌رود؛ زیرا در این صورت باید برد به صورت کامل تعویض شود.

نصب نادرست پکیج گرمایشی؛ عامل اصلی چکه آب پکیج

اولین دلیلی که می‌توان برای چکه شدن پکیج اشاره کرد، عدم نصب صحیح این دستگاه است. در صورتی که در هنگام نصب پکیج دیواری دقت لازم را نداشته‌اید، ممکن است سیستم به مشکل بخورد که یکی از آن‌ها چکه آب است. بنابراین توصیه می‌شود حتما از نصاب ماهر و مطمئن برای نصب این دستگاه استفاده نمایید تا مشکلات بعدی را تجربه نکنید.راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

خرابی در محل اتصالات و واشرها و تأثیر آن بر چکه پکیج

راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

واشرها در قسمت اتصالات پکیج قرار می‌گیرند تا از آبریزش پکیج جلوگیری کنند. با گذشت زمان و به دلیل وجود املاح آب، واشرها خورده می‌شوند که می‌تواند باعث چکه آب از این نقطه شود؛ بنابراین خرابی واشرها از جمله دلایل چکه پکیج محسوب می‌شود. همچنین علت چکه آب از رادیاتور پکیج نیز ممکن است خرابی واشر در نقطه اتصال با لوله‌ها باشد.راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

چکه پکیج به علت افزایش فشار آب

افزایش فشار آب به بیش از حد عدد ۲ یکی از دلایل ممکن برای چکه آب پکیج است. این افزایش فشار ممکن است به هر دلیلی رخ دهد که افزایش دما یکی از آن‌ها است. در چنین شرایطی، پکیج سعی می‌کند آب اضافی خود را تخلیه کند تا از هر گونه خطری جلوگیری نماید و نتیجه آن چکه آب زیر پکیج می‌باشد. همچنین امکان دارد با استفاده از شیر اطمینان پکیج، آب اضافی را از دستگاه خارج نمایید تا دستگاه به حالت عادی برگردد.

راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

سوراخ شدن مبدل پکیج

چکه آب از پکیج می‌تواند از بخش مبدل‌ها رخ دهد. وجود حفره‌ای یا سوراخ روی بدنه بیرونی مبدل‌ها باعث می‌شود آب از پکیج چکه شود. این موضوع بیشتر در پکیج‌هایی که دارای دو مبدل هستند مشاهده می‌شود اما به طور کلی، وجود حفره روی مبدل باعث نشت آب از پکیج خواهد شد.راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

نکته قابل توجه این است که اگر نشت آب از مبدل مربوط به قسمت آب رادیاتورها باشد، با افت فشار آب در سیستم روبه‌رو خواهید شد. اما اگر نشتی برای قسمت آب مصرفی باشد، عموماً افت فشاری ایجاد نخواهد کرد.

اختلال در شیر اطمینان پکیج گرمایشی

عموماً شیر اطمینان پکیج برای جلوگیری از افت فشار یا افزایش فشار آب نصب می‌شود.

بهترین راه برای حل مشکل فشار آب، اقدام به وقت شده برای تخلیه آب اضافی از دستگاه است تا فشار آب به حالت طبیعی برگردد.راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

هنگامی که شیر اب دادن پکیج مشکلی پیدا کند، ممکن است آب چکه از پکیج یا تخلیه آب بدون دلیل را مشاهده کنید که ممکن است نشان از خرابی این قطعه باشد.راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

ترک لوله‌های انتقال آب

چکه آب از پکیج ممکن است ناشی از ترک خوردن لوله‌ها در مسیر انتقال آب باشد. لوله‌های استفاده شده برای انتقال آب در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بیشتر از جنس برنج هستند که مقاومت بالا در برابر فرسودگی دارند، اما عواملی مانند سختی آب و رسوب‌گیری می‌توانند به آن‌ها صدمه بزنند و باعث ترک شدن آن‌ها شوند.

راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

مسائل پمپ سیرکولاتور

وظیفه اصلی پمپ پکیج، گردش آب در سیستم است تا آب از رادیاتورها به سمت مبدل اولیه حرکت کند. در صورت خرابی پمپ سیرکولاتور، ممکن است صداهای بلندی از پکیج بشنوید و نشتی آب از آن مشاهده کنید.

مشکل شیر پرکن پکیج

شیر پرکن مسئول تامین آب برای سیستم است و اگر خراب شود، می‌توانید آب ریزی از پکیج مشاهده کنید.

پوسیدگی قطعات داخلی دستگاه

یکی از دلایل چکه آب از پکیج، پوسیدگی قطعات داخلی پکیج است که ممکن است به علت عوامل مختلفی نظیر سختی آب یا زنگ‌زدگی رخ دهد.

راه‌حل‌های تعمیر چکه آب پکیج

پس از شناسایی دلایل چکه کردن پکیج، باید اقدامات لازم را برای حل مشکل انجام دهید، مانند تعویض قطعات خراب یا رفع نشتی آب به دلیل رسوب‌گیری و نصب نادرست.راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

در انجام این کارها باید به خصوص توجه داشت که تعویض قطعات یا هرگونه تداخل در دستگاه نیازمند تخصص و تجربه است. اگر تجربه یا دانش لازم را ندارید، بهتر است از کمک تعمیرکاران ماهر و متخصص استفاده کنید.

راه های برطرف کردن کردن ارور۴۰۷۰۸۰

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع

سرچ