ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

روش رفع ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

چرا ارور E81 ایران رادیاتور اتفاق می‌افتد

ارور e81 پکیج ایران رادیاتور  در پکیج‌های ایران رادیاتور، به دلایل مختلف، خطای E81 پکیج ایران رادیاتور اتفاق می‌افتد. مواردی که نشان می‌دهد که وقتی سیستم گرمایشی با مشکل روبه‌رو شده و عملکرد صحیحی ندارد، بررسی دفترچه راهنمای پکیج دیواری ایران رادیاتور نشان می‌دهد که این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ترموستات حدی ۱۰۵ قطع شده ولی سنسور ntc دمای اندازه‌گیری شده را به صورت طبیعی نشان می‌دهد.

با این حال دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به داغ شدن بیش از حد پکیج شما خواهند شد. همراه ما باشید تا این دلایل را برای شما به خوبی توضیح دهیم.

1- گرفتگی مدار شوفاژ

یکی از مهمترین دلایل ارور E81 پکیج ایران رادیاتور، گرفتگی مدار شوفاژ است. این گرفتگی ممکن است به دو دلیل رخ دهد. اولین دلیل آن، اشتباه کاربر بدون تنظیم کردن ولوم شوفاژ بر روی صفر، شیرهای شوفاژ را قطع یا بسته می‌کند.

در حالت دوم زمانی که مسیر صافی برگشتی در نتیجه رسوب گرفتگی مسدود شود می‌توان گفت که مدار شوفاژ نیز با مشکل گرفتگی مواجه خواهد شد.

به هر حال، هنگامی که این موارد را مشاهده می‌کنید، دستگاه به شدت داغ می‌شود و ارور E81 در پکیج ایران رادیاتور ظاهر می‌شود. به خاطر داشته باشید که نادیده گرفتن این کد خطا منجر به سوختگی پمپ پکیج خواهد شد.

ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

2- بسته بودن شیر رادیاتور

دلیل دیگری که به E81 ایران رادیاتور منجر می‌شود این است که شیرهای بالا و پایین رادیاتورها بسته هستند.

بیشتر بخوانیم : ارور ۴۰۷۰۸۰ ایران رادیاتور

3- بروز مشکل در پمپ پکیج ایران رادیاتور

اگر پمپ پکیج ایران رادیاتور با اشکال مواجه شود ارور E81 را می‌بینید. معمولاً هنگامی که پمپ پکیج ایران رادیاتور به اشکال خورد و برق کافی ندارد، ارور E81 رخ می‌دهد که ممکن است باعث خرابی گسترده در پمپ پکیج شود.

4- گرفتگی مبدل صفحه‌ای

خطای E81 پکیج ایران رادیاتور ممکن است به دلیل رسوب یا گرفتگی مبدل صفحه‌ای و ثانویه اتفاق افتد. در این شرایط آب گرم خروجی به طور مداوم گرم و سرد خواهد شد زیرا آب گرم به طور نادرست به سمت مبدل ثانویه حرکت خواهد کرد. مبدل پکیج دیواری از جزئیاتی در پکیج است که به مشکلات زیادی دچار می‌شود.

5- خرابی کلید حد

کلید ترموستات حد یا سنسور ۱۰۵ یا ۱۰۷ به عنوان یک قطعه حرارتی در مسیر خروجی آب مبدل، زمانی که گرمای بیش از حدی در آب مشاهده می‌شود، مشعل را خاموش خواهد کرد. این عمل باعث می شود که برد کنترل پکیج از خرابی‌ها در امان بماند. بررسی ارور E81 پکیج ایران رادیاتور نشان می‌دهد که یکی از دلایل نادر، خرابی کلید حد است.

ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

6- سوختن سنسور پکیج ایران رادیاتور

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است منجر به خرابی یا نیم سوز شدن سنسور در پکیج ایران رادیاتور شوند. در هر صورت خرابی این قسمت نیز ممکن است باعث ایجاد ارور E81 در پکیج ایران رادیاتور شود.

7- گرفتگی مبدل اصلی

بررسی دلایل ارور E81 پکیج ایران رادیاتور نشان می دهد که این مسئله به عنوان یکی از بارزترین دلایل ممکن است روی دهد. عموماً رسوب در مبدل اصلی باعث داغ شدن پکیج و انتقال حرارت ناصحیح شده و این ارور را ایجاد خواهد کرد.

8- خرابی ترمیستور پکیج ایران رادیاتور

به عنوان یکی از دلایل اصلی خطای E81 پکیج ایران رادیاتور، ممکن است بروز مشکل در سنسور ntc یا عملکرد ترمیستور باشد. هنگامی که این قسمت دچار اختلال می‌شود، نمی‌تواند دما را صحیح اعلام کند. در این شرایط دستگاه با توجه به عدم خاموش شدن مشعل پکیج، همیشه روشن می‌ماند و ارور E81 رخ می‌دهد.

9- بالا بودن بیش از حد شعله پکیج

اگر شعله در حالت شوفاژ بیش از حد بالا باشد، باعث افزایش ناگهانی دما می‌شود. در نتیجه، سنسور حد عمل کرده و باعث بروز کد e81 پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

البته معمولاً شعله خود به خود از تنظیم خارج نمی‌شود. معمولاً توسط افراد ناشی ممکن است تنظیم شعله به مشکل بخورد.

10- بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ

شیرهای رفت و برگشت شوفاژ، عملکرد مهمی در یک پکیج ایران رادیاتور دارند. بسته بودن این شیرها می‌تواند یکی از دلایل اصلی خطای E81 پکیج ایران رادیاتور باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع

سرچ