ایراد متداول پکیج ایران رادیاتور

کار نکردن پکیج ایران رادیاتور همیشه باعث ناراحتی می شود و طبق قانون مورفی دقیقا آن زمانی که به آب گرم نیاز دارید، پکیج آب را گرم نمیکند. شاید قانون‌مورفی شوخی بیش نباشد اما حتما تجربه مرتبط با این قانون دارید.ایراد متداول پکیج ایران رادیاتور به شما می‌گوید که تنها نیستید و هنگام استفاده، این اشکالات رخ می‌دهد. اصلا جای نگرانی نیست اکثر موارد با کمی حوصله و دقت رفع می شود. 

آب گرم نمی شود

اگر شیر آب را باز کردید و پس از گذشت چند ثانیه آب گرم نشد، پکیج دچار مشکل شده و در اکثر موارد ایراد از ترموستات است.

ترموستات اجازه می دهد تا شما دمای آب را تنظیم کنید. در واقع پس از اینکه شما از روی پنل دمای آب لوله را مشخص کردید، ترموستات در هر بار باز کردن شیر، آب را به آن درجه تنظیم شده می‌رساند و در لوله ها جاری می کند.

علت دیگر می تواند پایین بودن فشار پکیج باشد. وقتی فشار کمتر از حالت نرمال باشد دستگاه توان گرم کردن ندارد و بستن شیر پرکن برای بالا رفتن فشار راهکار پیشنهادی است.

نشتی از لوله های پکیج

نشتی از پکیج اصلاً علامت و نشانه خوبی نیست و سریعاً باید آن را برطرف کرد. اولین قدم این است که منشاء و نقطه سوراخ شده که نشتی دارد را پیدا کنیم.
باید مراقب باشید که حتماً قبل از هرکاری، پکیج خاموش باشد و از برق بکشید.

 

برطرف کردن این مورد توسط شخص شما اگر دانش کافی و تخصص در زمینه پکیج ندارید، کاری بسیار اشتباه است. علت چکه کردن آب می‌تواند به علت خرابی و سوراخ شدن پمپ یا خرابی ولوم فشار باشد که باعث شده فشار دستگاه به شدت افزایش یابد.

در اکثر مواردی که علت از پمپ ها است، تعمیر فایده‌ای ندارد و تعویض پمپ پکیج راه چاره است.

صدا زیاد در حین کار

پکیج تمام کار خود را در سکوت و آرامش انجام می‌دهد. تنها صدایی که از آن شنیده می‌شود صدای روشن شدن در هنگام گرم کردن آب است. اگر در حین کار صدایی از دستگاه شنیده شد حتما با متخصص تماس بگیرید.

صدای زیاد زمانی که کار نمی کند

اگر رادیاتور ها یا آب گرم باز نیستند و کسی هم حمام نمی کند، اما دائما از دستگاه صداهای مختلفی شنیده می شود باید تمامی قطعات از برد تا پمپ توسط تعمیرکار و سرویس کار پکیج ایران رادیاتور چک و بررسی شود.

 

افت فشار پکیج

فشار نرمال و طبیعی چیزی بین یک تا یک و نیم بار است و اگر به هر دلیلی این فشار کاهش یابد دستگاه در عملکرد خود دچار مشکل می‌شود و شما باید سرویس کار حرفه‌ای را برای رفع این مشکل با خبر کنید.

 

افزایش فشار

افزایش فشار هم اصلاً نشانه خوبی نیست زیرا ممکن است قطعات مهم دچار آسیب شده باشند. خرابی پمپ و منبع انبساط متداولترین دلیل است. حتماً با تعمیرکار تماس بگیرید.

یخ زدگی لوله ها

در شهرهایی که دمای هوا در زمستان بسیار سرد است. احتمال یخ زدگی لوله ها وجود دارد این اتفاق باعث می‌شود تا آبگرمکن فشار زیادی را برای انتقال آب گرم به رادیاتور ها متحمل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله جلوگیری از یخ زدگی ایران رادیاتور را مطالعه کنید.

 

سرد بودن رادیاتور ها

اگر به رادیاتورها دست زدید و سرد بود به احتمال زیاد هواگیری را به درستی انجام نداده اید و هوا هنوز در لوله های پکیج وجود دارد. هوا نمی گذارد تا آب گرم به درستی در لوله ها جاری شود و به حرکت درآید. همین موضوع باعث سرد شدن رادیاتور ها خواهد شد.

خاموش شدن پکیج

در برخی موارد پکیج خود به خود خاموش می شود. علت این اتفاق ریکاوری و اصلاح روند است. اگر پکیج دچار مشکل شده و توسط کاربر برطرف نشود، پکیج به طور خودکار خاموش می شود تا اصلاحاتی در روند کار خود ایجاد کند.

کلام آخر

در صورتی که هر یک از ایرادات و مشکلات گفته شده را مشاهده کردید، بهتر است با سرویس کار تماس بگیرید تا آن را شخصاً برای شما برطرف کند. آشنا نبودن به قطعات ممکن است هزینه تعمیر را افزایش دهد.

قطعات پکیج به علت اینکه با گاز و برق کار می کنند بسیار حساس هستند و باید حتماً توسط کسی که تخصص کافی و تسلط دارد انجام شود.