برسی ارور ۵۰ ۸۰ اگر دو چراغ ۵۰ و ۸۰ به صورت همزمان شروع به چشمک زدن کردندقطع به یقین سنسور ان تی سی یا همان ترمیستور پکیج آسیب دیده است و این مشکل فقط به دست فرد متخصص و فنی حل خواهد شد. البته دو احتمال دیگر هم برای بروز این ارور وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم، اما اصلی ترین علت، خرابی سنسور NTC است و باید نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کنیم. شرح ارور”ترمیستور آب گرم مصرفی اشکال دارد.

علت ارور ۵۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

گروه ایران رادیاتور بر اساس تجربه و عملکردی که داشته است ۳ علت را برای این ارور محتمل می داند. اولین علت که سهم بسیاری در به وجود آوردن این کد خطا دارد “خرابی سنسور حرارتی” یا همان “ترمیستور” است. علت دوم قطع شدن فیش سیم اتصال و آخرین دلیل که احتمال کمتری دارد خرابی برد الکترونیک می باشد. در حقیقت این سه عنصر بیان شده در کنار یکدیگر موجب می شوند تا آب گرم مصرفی با دمای تنظیم شده و مورد نیاز در لوله ها به جریان آید.

برسی ارور ۵۰ ۸۰

 

خرابی سنسور حرارتی یا انتیسی

ممکن است به هر دلیلی دو سنسور مستغرق و یا جداری دچار ایراد شوند. بررسی میزان مقاومتی که در هر دما از ترمیستور رد می شود معیار استانداردی است که به وسیله آن می توان از سالم بودن سنسور مطمئن شد. به طور مثال مقدار مقاومت استاندارد سنسور در دمای ۲۵ درجه سانتی ‌گراد ۱۰ اهم می باشد و با افزایش دما مقدار مقاومت کمتر از ۱۰ اهم می‌ شود.برسی ارور ۵۰ ۸۰

قطعی فیش سیم اتصال

رابط بین ترمیستور و برد الکترونیک یک سیم است که باید از اتصال صحیح آن مطمئن شد. اتصال به هر دو قطعه و عدم وجود قطعی و وصلی در بین مسیر از دیگر نکاتی است که باید بررسی شود.

خرابی برد الکترونیک

برد الکترونیک اصلی ترین قطعه در پکیج است و در حقیقت مغز دستگاه به حساب می ‌آید و تمامی عملکردها در این محل تجزیه و تحلیل می شود. در صورتی که به هر دلیلی برد آسیب ببیند تمامی روند گرمایشی با مشکل روبرو می شود. پس مهمترین کار بررسی سلامت برد خواهد بود.

البته بر اساس تجربه ما به این نتیجه رسیدیم که درصد بسیار کمی از موارد در این ارور ناشی از خرابی برد پکیج می باشد.برسی ارور ۵۰ ۸۰