بررسی ارور ۸۰

ارور ۸۰ در مدل های آنالوگ پکیج دیواری ایران رادیاتور رخ می دهد.  مثلاً در مدل ‌هایی مانند E24FF و  ECO22FF و B24FF اگر بر روی پنل نگاهی بیندازید، چراغ هایی را مشاهده می کنید که در حالت عادی خاموش هستند.

اگر در بازدید هفتگی مشاهده کردید که چراغ ۸۰ روشن شده است باید به دنبال رفع ارور ۸۰ در پکیج دیواری باشید. اگر بخواهیم علت آن را در یک جمله بیان کنیم آن جمله، این است “فعال شدن ترموستات ایمنی ۱۰۵ دستگاه” اما چرا این خطا رخ می دهد؟ همراه ما باشید تا علت آن را بیان کنیم…

علت ارور ۸۰ در پکیج دیواری ایران رادیاتور چیست؟

آب گرم به کمک شعله ای که در دستگاه وجود دارد، تولید می شود. این دما به واسطه گیج درجه ‌بندی دما تنظیم خواهد شد و اگر به هر علتی دستگاه نتواند این دما را کنترل کند و از دمای مشخص شده فراتر برود این ارور پدیدار خواهد شد.

پس علت اصلی این خطا “بالا رفتن بیش از حد دمای آب در پکیج” است و به سرعت باید آن را کنترل نمود

رفع ارور ۸۰ در پکیج ایران رادیاتور

 

در صورتی که دمای آب بیش از حد تعیین شده برود، کلید حرارتی فعال می ‌شود و تلاش می ‌کند که آن را به صورت سیستمی کاهش دهد و یا مدیریت نماید. اما راهکار اصلی جهت رفع خطای ۸۰ این است که مبدل اصلی را رسوب زدایی کنید و با اسید بشویید.

اگر اما گاهی “از کار افتادن پمپ اصلی” علت اصلی این رویداد است و یا گاهی بیش از حد بلند بودن شعله در مشعل باعث این اتفاق می شود. در مواردی نادر نیز خرابی خود کلید حد می تواند باعث روشن شدن چراغ ۸۰ باشد.

  • خرابی پمپ
  • خرابی کلید حد
  • بیش از حد بلند بودن شعله
  • وجود رسوب در مبدل اصلی

قطعات درون پکیج دیواری

 

تماس با ما (کلیک کنید)