بررسی ارور ۶۰ ۸۰ پکیج شوفاژ دیواری وسیله ای است که علاوه بر تامین آب گرم مصرفی یک واحد ساختمانی، وظیفه گرم کردن محیط را هم برعهده دارد (به واسطه رادیاتور های نصب شده در هر واحد). تامین دو مورد بیان شده به وسیله چند عامل و انرژی مانند برق، گاز، آب انجام می دهد که می توان گفت آب به نوعی مهمترین آن به شمار می آید.

در این مقاله در مورد ایرادی که به واسطه وجود آب در پکیج رخ می دهد، صحبت خواهیم کرد. ارور ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور که معنای آن این است “یخ زدایی با پمپ روشن”. در صورت یخ زدگی پکیج دو چراغ ۶۰ و ۸۰ شروع به چشمک زدن خواهند کرد که در صورت بازدید دوره ای از پنل به وضوح این مورد مشخص است.

تغییر در دما آب و رادیاتور ها می تواند در تشخیص زودهنگام ارور ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور به ما کمک کند.

 

علت ارور ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

آب یکی از بهترین انرژی ها و نیروها از نظر فراوانی، ارزان بودن و در دسترس بودن می ‌باشد و در اکثر فرآیند های تولید نیرو به کار گرفته می شود.

اما همین وجود آب مشکلاتی را هم به سبب ساختار خاص خود در بعضی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به وجود می ‌آورد که نمونه های آن نشتی، رسوب، زنگ زدگی، یخ زدگی است.

رسوب و یخ زدگی دو مورد رایج در پکیج شوفاژ دیواری است که موجب شده تا موضوع رسیدگی به این سیستم گرمایشی را پر رنگ تر کند و به آن اهمیت بخشد.

یکی از مشکلات رایج در پکیج شوفاژ دیواری یخ‌ زدگی قطعات و لوازم آن در فصل‌های سرد سال می باشد، که خود آن باعث خرابی و خسارت سنگین و در نتیجه هزینه زیاد برای مصرف کننده می شود.

اما راهکار این موضوع طراحی و تولید سیستم ضد یخ زدگی بود که شرکت های سازنده مانند ایران رادیاتور پیشتاز آن بودند تا از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

بررسی ارور ۶۰ ۸۰

اما علت، سیستم یخ زدایی به صورت پیش فرض در فصل سرما و با ایجاد تنظیمات توسط سرویسکار پکیج، کار خود را آغاز می کند.

اما در صورت قطع شدن برق، گاز و یا حتی خرابی سنسور NTC و یا برد الکترونیک ممکن است این روند با اختلال مواجه شود و لوله ها و یا قطعات دچار یخ زدگی شوند.

راهکار برای رفع ارور ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

این اتفاق در زمانی رخ می دهد که دستگاه پکیج دیواری در خارج از محیط بنا (به طور مثال در بالکن) باشد. سرما بیش از حد هوا موجب می شود تا لوله ها و اتصالات دچار یخ زدگی شوند و این اتفاق در شهر های سرد سیر کشور مانند تبریز رایج است.

نکته اول این است که به محض اینکه سنسور NTC یخ زدگی را به برد الکترونیک گزارش کند سیستم به صورت خودکار عملیات ضد یخ زدگی را اجرایی می کند.

اما راهکار دوم است که حتما با متخصص و فنی کار پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید تا او با دانش فنی خود بتواند مورد را حل کند.

بررسی ارور ۶۰ ۸۰

روش و ترفند جلوگیری از یخ زدگی پکیج

برای این کار راهکاری وجود دارد که می تواند تا مقدار زیادی مانع یخ زدگی پکیج ایران رادیاتور شود و آن چیزی نیست جزعایق کردن لوله هایی که از دیوار به پکیج (تمامی لوله های رفت و برگشت آب) متصل است.

این کار علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از یخ زدگی آب درون لوله ها می شود، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و حتی جلوگیری از اتلاف انرژی خواهد شد.  هم چنین استفاده از نوار گرمایشی نیز می تواند بسیار کمک رسان باشد.

چسب حرارتی که از المنت های گرمایی تشکیل شده است. با وصل کردن این نوار گرمایشی چسبی به پریز برق، به مرور زمان و با سرعتی ملایم المنت ها شروع به گرم شدن می کنند.