ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور

ارور 40608٠ ایران رادیاتور

ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور

هر وسیله ای که در آن آب جریان داشته باشد در محفظه های آن به صورت کاملاً طبیعی انباشت آب جمع می‌ شود که باعث گرفتگی و کند شدن مسیر آب خواهد شد. این اتفاق در کتری ها به وفور قابل رویت و لمس است. در لوله ها نیز وضعیت به همین شکل است. پکیج نیز به عنوان دستگاهی که اصل کار آن با آب است، قطعا دچار این اتفاق می شود. پس جرم گیری پکیج ایران رادیاتور نیازی مبرم و اساسی برای رفع این معضل است.ارو۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور

شرح کامل موضوع ارور ۴۰۶۰۸۰ پکیج ایران رادیاتور:

همانطور که گفته شد، ارور ۴۰۶۰۸۰ ایران رادیاتور به این دلیل است که فن با وجود قرار داشتن پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع، کار می کند. با بررسی و چک موارد گفته در زمینه ی مشکلات احتمالی در رابطه با فن می توانید نسبت به رفع و برطرف ساختن ارور ۴۰۶۰۸۰ ایران رادیاتور عمل کنید.

اگر پکیج ایران رادیاتور شما با ارور ۴۰۶۰۸۰ مواجه شد و این ارور در گاهی از اوقات نشان داده شود؛ به طور کلی می توان گفت اگر ارور ۴۰۶۰۸۰ ایران رادیاتور در طی روز، چند مرتبه تکرار شود و با ریست کردن پکیج، مشکل ارور برطرف شود؛ این امر به احتمال زیاد دلیلی بر خراب بودن برد الکترونیک پکیج می باشد.

اگر خطای ۴۰۶۰۸۰ ایران رادیاتور ناشی از خرابی برد الکترونیک پکیج بود، بهتر است که از طریق یک سرویسکار نسبت به تعویض و یا تعمیر برد اقدام نمایید. ولی اگر دلیل ارور ۴۰۶۰۸۰ ناشی از معیوب بودن یا نیمسوز بودن برد الکترونیک پکیج ایران رادیاتور نبود، باید دیگر عوامل احتمالی بروز ارور ۴۰۶۰۸۰ ایران رادیاتور را چک کنید.

ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور
ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور

علت ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

علت به وجود آمدن این خطا ممکن است ۹ دلیل داشته باشد که سرویس کار پکیج باید به صورت تک به تک بررسی نماید و علت اصلی را تشخیص دهد

. نیم سوز بودن برد، خرابی پرشر هوا یا سنسور هوا، گیر کردن قطعه به پره های فن، قطعی سیم های رابط بین برد و فن، معیوب شدن فن، گرفتگی شلنگ های رابط بین ونتوری و پرشر، گرفتگی سوراخ های ونتوری، گیر کردن

سنگ ریزه درون ونتوری و در نهایت آب شدن ونتوری.

آسیب دیدگی برد پکیج یا نیم سوز شدن آن

علت اصلی ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ پکیج دیواری در حداقل ۸۰ درصد موارد خرابی برد پکیج دیواری است. در زمانی که برد الکترونیکی نتواند به خوبی فرمان را به برد اصلی ارسال کند این خطا پدید می آید.

در حقیقت در این حالت برق به فن نمی‌ رسد و چراغ های گفته شده روشن می ‌شود.

در صورت آسیب دیدن برد، چراغ های ۴۰ ۶۰ ۸۰ در زمانی کمتر از ۱۵ ثانیه روشن می شوند. در این حالت تعمیر برد اصلی پکیج توسط تعمیر کار در محل مشتری انجام می شود.

 

خرابی پرشر هوا یا سنسور فن

پرشر قطعه بسیار مهم است که “سنسور فن” محسوب می ‌شود. این قطعه وظیفه دارد تا سلامت فن را به صورت مکرر به برد اطلاع دهد.

دومین علت اصلی ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ پکیج خرابی پرشر است. نیم سوز شدن این قطعه موجب خرابی در روند کار می شود و رفع آن به کمک تکنسین فنی انجام خواهد گرفت.

گیر کردن قطعه در فن

پره های فن همواره در حال حرکت است اما ممکن است بر اثر لانه سازی پرنده ها، ممکن است شاخه ای در فن گیر کند و یا باد شدید تکه چوب ها را به سمت فن و پره های آن هدایت کند

. این مورد نیز از دیگر دلایل به وجود آمدن ارور مذکور است.

قطع شدن سیم های رابط بین برد و فن

از دیگر عوامل به وجود آمدن ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور ممکن است قطعی سیم و یا پوسیده شدن آن باشد، احتمال به وجود آمدن این علت خیلی کم است اما همچنان باید توسط کارشناس فنی بازبینی شود.

معیوب شدن فن

فن قطعه ای مستحکم است که احتمال خرابی آن بسیار کم است. مقاومت بالا و کیفیت مرغوب آن موجب شده تا احتمال خرابی آن کاهش یابد.

با اینکه ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور ، پکیج دیواری مربوط به فن است اما می‌ توان بیان کرد که عوامل حاشیه‌ ای موجب این خطا می شوند.

گرفتگی شلنگ های رابط بین ونتوری و پرشر

یکی دیگر از عوامل بروز ارور ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور گرد و غبار خاک و یا بخار آب است ، اینها باعث می‌شوند تا شلنگ رابطه بین ونتوری و پرشر کیپ شود که با فوت کردن داخل شیلنگ ها، مورد حل می گردد و نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعه ای نیست.

گیر کردن سنگ ریزه درون ونتوری

سوراخ های بر روی ونتوری بسیار کوچک هستند و همین دلیل باعث می‌ شود تا سنگریزه هایی در آن گیر کند که باعث اخلال در کار می شود و باعت بروز ارور۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور ‌‌می‌شود.

آب شدن ونتوری یکی دیگر از عوامل بروز ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور

 

-به یاد داشته باشید قبل از انجام هرکاره تعمیراتی بر روی وسایل برقی خود ابتدا دستگاه را از بخش جدا کنید.
2- سپس با استفاده از ابزار روکش خارجی دستگاه را بازنمایید.

3- حال به سراغ فن دستگاه رفته و آن را بررسی نمایید در صورت وجود شی  خارجی داخل دستگاه شما با  ارو ۴۰ ۶۰ ۸۰ مواجه خواهید شد.

4-اگر بعد از روشن کردن دستگاه فن  پکیج کار نکرد 2 حالت وجود دارد در حالت اول احتمال دارد سوخته باشد در حالت دوم ممکن است  مشکل از رله برد پکیج باشد .

5-برای تست کردن رله برد کافیست ولتاژ دو سر تیم فن به وسیله ولت متر اندازه بگیرید اگر ولت متر عددی غیر از ۲۲۰ را نشان داد رله برد خراب است و باید تعویض گردد.

6-در مرحله بعد باید به سراغت دودکش پکیج رفته و آن را به طور کامل بررسی کنید و در صورت مسدود بودن انسداد را باز کرده و باز بودن مسیر خروج گازهای سمی اطمینان حاصل نمایید.

7- در مرحله بعدی شلنگ متصل به پرشر  را بررسی کرده و در صورت وجود شی خارجی آنرا تمیز نمایید.

8-حال به سراغ ونتوری میرویم اگرونتوری پکیج در اثر حرارت بالا آب شده باید آن را تعویض کنید.

9-اگر مشکل از هیچ یک از موارد بالا نبود به احتمال زیاد من سوخته و باید تعویض شود.

ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور
ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور

چه زمانی جرم گیری پکیج ایران رادیاتور نیاز است؟

ما برای شناسایی این حالت بر اساس تجربه ۷ دلیل را از جمله دلایل اصلی گرفتگی لوله ها می دانیم. املاح بالای آب در تمام نقاط شهر تهران باعث شده تا مدت زمان نشست املاح در لوله ها به مرور زمان کوتاه تر شود، اما برای رسوب زدایی پکیج دلایل به شرح زیر است و هر زمان که با این مشکلات مواجه شدید، بدانید که رسوب در لوله ها جمع شده است و زمان جرم گیری فرا رسیده.

  • در فصل سرما رادیاتورها به خوبی گرما ندارند
  • صدای تق تق از پکیج در هنگام کار شنیده می شود
  • گیج فشار، فشار بالا را نمایش می دهد
  • مدت زمان گرم شدن آب طولانی تر شده است
  • گرمای آب آن چنان مثل قبل مطلوب نیست
  • در آشپزخانه، حمام و یا روشویی ها فشار آبگرم قابل قبول نیست
  • چراغ ارور ۷۰ در پکیج ایران رادیاتور چشمک زن شده است

در صورت مشاهده هر یک از موارد گفته شده به قطع و یقین در لوله ها املاح آب جمع شده است و این موضوع باعث شده تا دستگاه نتواند به خوبی کار کند و همین عامل باعث افزایش فشار گشته و پکیج برای کاهش فشار تلاش می کند و ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور بروز می‌کند ، اما به دلیل نقص در سیستم ارسال و یا دریافت آب این کار ممکن نیست و در هر لحظه امکان آسیب دیدگی شدید دستگاه بیشتر می شود.

بررسی ارور ۳۰ ۴۰ در پکیج ایران رادیاتور 

 

از متداول ‌ترین معضلاتی که در مدت استفاده از پکیج با آن روبرو هستید و دست و پنجه نرم می‌کنید، نشت آب در لوله ها است. رسوب زدایی یا جرم گیری از جمله اقداماتی است که حتماً باید انجام شود تا ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور رفع شود. افزایش حجم رسوب در لوله ها و عدم توجه به آن باعث خسارت جبران ناپذیر می شود، زیرا این بی ‌توجهی موجب آسیب دیدن دستگاه خواهد شد، پس بهترین و پیشگیرانه ترین حالت همین رسوب زدایی است تا از بروز ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور جلوگیری شود.

اقدامات اولیه در صورت مشاهده کد خطا در پکیج ایران رادیاتور

معمولاً بسیاری از کولرها ممکن است بعلت کارکرد طولانی و داغ شدن برد دستگاه، دچار اختلالاتی شوند که منجر به بروز ارور شود. لذا اولین پیشنهاد ما این است که ابتدا پکیج را خاموش نموده سپس کاملا آن را از برق بکشید، سپس با چند بار فشردن دکمه های روی پکیج ، (در صورت موجود بودن) برق داخل مدار را تخلیه کنید

. سپس اجازه بدهید حدود نیم ساعت در همین وضعیت باقی بماند. این عمل کمک می کند تا حافظه و پردازنده کاملا تخلیه شده و به اصطلاح ریست شوند. حال پکیج را به برق زده و آن را روشن نمایید.

چنانچه ارور ۴۰۶۰۸٠ ایران رادیاتور همچنان برقرار بود یا پس از مدتی دوباره ظاهر گشت، از ریست یا دستکاری مجدد خودداری نموده و با سرویس دهنده آن تماس بگیرید.

نکته مهم در خصوص رفع عیب از طریق تشخیص ارور پکیج ایران رادیاتور این است که حتی اگر منبع عیب را تشخیص و رفع نمودید، باز هم لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که هر علتی معلولی دارد

، بدین معنی که خرابی هر قسمتی علتی دارد و خود آن قسمت نمیتواند باعث خرابی خودش شده باشد. به همین خاطر لازم است با کمک یک متخصص علت خرابی را یافته و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

بیشتر بدانید: بررسی ارور ۵۰ ۶۰ در پکیج ایران رایاتور 

 

چند نوع ارور در پکیج وجود دارد؟

با توجه به گستردگی مدلها و تنوع برندهای پکیج، نوع و کد خطای هر مدل با بقیه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از ارائه لیست دقیق ارورها معذوریم. اما بصورت کلی خطاها در پکیج به قسمت های زیر اشاره دارند:

  • اشکال در موتور و فن داخل و بیرون
  • سنسورهای بخش بیرونی
  • سنسورهای بخش داخلی
  • سوئیچ کنترل دمای آب
  • سنور ولتاژ
  • عدم کارکرد صحیح شعله
  • رفتار غیر عادی سیستم
  • قطعی اتصال یونیت داخل و خارج
  • خرابی حافظه EEPROM
  • افت ولتاژ مدار تغذیه

بله دقیقا درست است پیدا کردن عیب دقیق و برطرف کردن آن مستلزم داشتن تخصص کامل درباره تعمیر پکیج ایران رادیاتور و ابزار موردنیاز است که در بسیاری از ارور ها این مشکل ساده بوده و شما با دانستن آن قادر به برطرف کردن آن هستید ولی برطرف کردن بسیاری از کد خطا یا ارورها احتیاج به مهارت و تخصص لازم دارد؛

پس اگر درزمینهٔ تعمیر و سرویس دستگاهی که کد خطا داده است تخصصی ندارید به‌هیچ‌عنوان اقدام به این کار نکنید زیرا علاوه بر برطرف نکردن مشکل امکان آسیب رساندن به خود یا پکیج اسنوا بسیار زیاد است.

ارور پکیج ایران رادیاتور مدل M

شرح عیب پکیج E،M،B 80 70 60 50 40 30
خرابی برد کنترل * *
فعال شدن ترموستات ایمنی 105 *
افزایش حرارت مبدل اولیه بیش از 89 درجه *
عملکرد ضد یخ زدگی با پمپ روشن * *
عملکرد ضد یخ زدگی با مشعل روشن * *
باز شدن سنسور آب گرم * *
اتصال کوتاه شدن سنسور آبگرم * *
سنسورشوفاژ مدار قطع شده * * *
سنسور شوفاژ اتصال کوتاه کرده * *
ترموستات ایمنی قطع کرده ولی دمای آب شوفاژ معمولی می باشد * * *
باز شدن پرشر سوئیچ آب * *
سنسور دود باز شده * *
پرشر هوا باز است اما فن کار نمی کند
پرشر هوا باز است اما فن کار نمی کند * * *
پرشر هوا بسته است اما فن کار نمی کند * * *

ارور پکیج ایران رادیاتور مدل BM

شرح عیب پکیج E , M , B 80 70 60 50 40 30
خرابی برد کنترل * *
فعال شدن ترموستات ایمنی ۱۰۵ *
افزایش حرارت مبدل اولیه بیش از ۸۹ درجه *
عملکرد ضد یخ زدگی با پمپ روشن * *
عملکرد ضد یخ زدگی با مشعل روشن * *
باز شدن سنسور آب گرم * *
اتصال کوتاه شدن سنسور آبگرم * *
سنسورشوفاژ مدار قطع شده * * *
سنسور شوفاژ اتصال کوتاه کرده * *
ترموستات ایمنی قطع کرده ولی دمای آب شوفاژ معمولی می باشد * * *
باز شدن پرشر سوئیچ آب * *
سنسور دود باز شده * *
پرشر هوا باز است اما فن کار نمی کند * * *
پرشر هوا بسته است اما فن کار نمی کند * * *

کد خطا و ارور پکیج ایران رادیاتور مدل K

کد خطا شرح خطا
AF سیستم ضد یخ زدگی
E1 پرشر سوییچ آب در وضغیت قطع میباشد (مدار ان باز است)
E2 عیب یابی شعله (یون ) حین کار
E8 ترموستات حدی ۱۰۵ درجه عمل کرده است (قطع است)
E10 نشت دود به محیط(ترموستات دودکش قطع است)
E12-E30-E99 برد الکترونیک معیوب است
E31 ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد(اتصال کوتاه کرده است )
E32 ترمستور مدار شوفاژ اشکال است(مدار آن باز است )
E41 ترمستور آبگرم مصرفی اشکال دارد(اتصال کوتاه است)
E42 ترمستور آبگرم مصرفی اشکال دارد (مدار آن باز است )
E50 فن خاموش است اما پرشر سوییچ هوا در وضعیت وصل میباشد
E51 فن روشن است اما پرشر سوییچ هوا در وضعیت قطع میباشد
E91 نوسان ولتاژ برق (بیشتر از ۲۶۰ ولت و کمتر از ۱۶۰ ولت)
E81 ترموستات حدی۱۰۵ درجه قطع کرده است ولی دمای انداز گیری شده توسط ترمستور طبیعی است

کد خطا و ارور پکیج ایران رادیاتور مدل L

کد خطا شرح خطا
E1 پرشر سوئیچ آب در وضعیت قطع می باشد
E2 عیب یابی یون حین کار
E8 ترموستات حدی ۱۰۵ عمل کرده است
E10 نشت دود به محیط
E12 E30 برد الکترونیک معیوب است
E31 ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد (اتصال کوتاه است)
E32 ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد ( مدار آن باز است )
E41 ترمیستور آبگرم مصرفی اشکال دارد (اتصال کوتاه است )
ترمیستور آبگرم مصرفی اشکال دارد ( مدار آن باز است )
E50 فن خاموش است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت وصل است
E51 فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع می باشد
E81 ترموستات حدی ۱۰۵ قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی
E88 پکیج بیش از حد گرم شده است بالاتر از ۸۹ و کمتر از ۱۰۵

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *