توصیه مهم در رابطه با نگهداری پکیج ایران رادیاتور

سیستمهای گرمایشی پکیج دیواری به خاطر داشتن قطعات و اجزای مختلف، حساسیت های خاصی در جهت نگهداری دارند. کوتاهی و غفلت از سرویس، تنظیم و چکاپ منظم پکیج دیواری منجر به آسیب و اختلال در عملکرد این سیستم گرمایشی میشود.

نکات مهم در نگهداری از پکیج دیواری ایران رادیاتور

با اینکه پکیج های دیواری سیستم های پیچیده ای هستند، اما توجه به چند نکته ساده می تواند عمر مفید دستگاه را بیشتر کند. و همچنین احتمال خرابی پکیج به میزان زیادی کاهش یابد. از جمله موارد:

1- چکاپ منظم و دوره ای اجزای مختلف پکیج

با چکاپ منظم و دوره ای میتوان پیش از بروز هر گونه خرابی و اختلال در کار کرد پکیج، مشکلات احتمالی را شناسایی کرد. و زودتر نسبت به رفع آن اقدام نمود.

که این امر از وارد شدن خسارت به قطعات پکیج جلوگیری میکند. گاهی اوقات خرابی قطعات پکیج به خاطر استهلاک و کارکرد زیاد هست. ولی گاهی هم خرابی قطعات پکیج به خاطر مشکلاتی مانند رسوبات آب بر روی قطعات و دیگر عوامل هست.

2- سرویس منظم و فصلی پکیج دیواری

متاسفانه برخی افراد هزینه برای سرویس پکیج ایران رادیاتور و بطور کلی دیگر برندهای پکیج را هزینه ای غیرضروری تلقی میکنند. و با انجام ندادن سرویس پکیج قبل از شروع فصل سرما، در هزینه های خود صرفه جویی میکنند.

اما همانطور که پیشتر اشاره کردم، پکیج دیواری قطعات حساس دارد که هممواره در معرض آب و حرارت هستند. و به همین خاطر نیازمند سرویس فصلی هستند. تا مشکلی در عملکرد قطعات پکیج پیش نیایید.

اگر کمی در وب جستجو کنید متوجه میشوید که کلیه کارشناسان و تعمیرکاران پکیج های دیواری بر اهمیت سرویس پکیج بر کارکرد سالم و بدون مشکل پکیج های دیواری تاکید کرده اند.

در واقع، با انجام سرویس فصلی و دوره ای پکیج ایران رادیاتور، احتمال خرابی و مشکلات آن کاهش می یابد. و در بلند مدت شما متحمل هزینه تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور نمیشود.

با یک حساب سرانگشتی متوجه میشوید که هزینه سرویس پکیج خیلی کمتر از هزینه تعمیر و تعویض قطعات پکیج هست.

3- رسوب گیری پکیج

البته اگر سرویس کامل پکیج انجام بدهید، سرویسکار پکیج رسوب گیری پکیج را نیز انجام میدهد.

از انجاییکه آب املاح مختلفی دارد. به مرور زمان قطعات پکیج و رادیاتور ها رسوب میگیرند. از جمله مبدل و پمپ پکیج. که این امر هم باعث اختلال در عملکرد گرمایشی پکیج میگردد. و همچنین منجر به خرابی قطعات میگردد.

و هم از طرف دیگر، بازدهی گرمایشی پکیج کاهش می یابد. چون زمانیکه مبدل پکیج و درون رادیاتور ها رسوب میگیرد، انتقال حرارت را کاهش میدهد. و حس می کنیم که پکیج مثل قبل گرما ندارد…

4- تنظیم پکیج

برای اینکه پکیجهای دیواری کارکرد درست داشته باشند، باید بطور دقیق و مطابق با دستورالعمل شرکت سازنده تنظیم شوند. مثلا فشار نرمال برای کارکرد درست پکیج بین 1 الی 1.5 بار هست. به هم خوردن این اندازه باعث میشود پکیج درست کار نکند.

مشکل دیگر نفوذ هوا به درون سیستم مدار گردش آب پکیج هست. که این امر باعث میشود عملکررد گرمایشی پکیج مختل شود. و رادیاتورها گرمایش لازم را نداشته باشند. جهت رفع این مشکل میتوانید با دستور العمل دفترچه راهنمای پکیج نسبت به هواگیری پکیج اقدام کنید. و یا اینکه از یک سرویسکار پکیج درخواست راهنمایی کنید. همچنین برخی وب سایت ها در باره نحوه هواگیری پکیج توضیحات خوبی داده اند.

البته اگر عمری باقی باشد درباره راهنمای هواگیری پکیج و رادیاتورها مطلبی در این وبلاگ خواهم نوشت.

سایر توضیحات درباره سرویس و نگهداری از پکیج دیواری ایران رادیاتور و سایر پکیجها

یک نکته در مورد تنظم فشار پکیج: درصورتی که مکررا مجبور به استفاده از شیر پرکن جهت اصلاح فشار هستید ، احتمالا سیستم دارای نشتی است و قبل از ایجاد آسیب های جدی تر برای برطرف کردن این عیب از یک تعمیرکار کمک بگیرید .

چند توصیه مهم دیگر در رابطه با نگهداری پکیج ایران رادیاتور

1. برای جلوگیری از خسارت های ناشی از نوسان برق که برد پکیج و سایر قسمت های الکتریکی را تهدید می کند، بهتر است از محافظ برق استفاده کنید.
2. هر از گاهی بدنه دستگاه را لمس کنید. و درصورت داغ بودن غیرعادی به تعمیرکار پکیج مجاز اطلاع دهید.

3.حداقل سالی دو بار لوله دودکش پکیج درحال کار را با احتیاط لمس نمایید. در صورتی که دودکش به اندازه کافی گرم نیست، مسیر دودکشی ( تا روی پشت بام ) را به دقت بازدید نمایید. و از باز بودن و وجود کلاهک H مطمئن شوید.

4.تغییر رنگ سقف و دیوارهای اطراف پکیج شما نشانه نشت گازهای ناشی از احتراق به فضای داخل ساختمان است ( رنگ سقف و دیوارها به زردی گرایش پیدا می کند ) .

5.از قرار دادن هرگونه وسیله گرمازا ( سماور، اجاق گاز ، کتری برقی و… ) در زیر پکیج اجتناب کنید. دمای آب گرم مصرفی را به میزانی تنظیم کنید که نیاز به مخلوط کردن با آب سرد نداشته باشد. با این کار علاوه بر کاهش مصرف گاز، در استهلاک دستگاه نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود.

6.سروصدای اضافی و یا اشکالات رخ داده هرچند جزئی، می تواند منجر به خسارت به قسمت های دیگردستگاه شود. لذا هرچه سریع تر نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

7.ممکن است در برخی از ساعات شبانه روز دمای ساختمان شما زیاد باشد. برای کم کردن دمای کلی ساختمان این کار را از طریق تنظیمات دمای دستگاه در روی پانل انجام دهید. کم کردن از طریق تمامی شیرهای رادیاتورها به پکیج ایران رادیاتور آسیب میزند، مگر این که منظور فقط کم کردن یک اتاق یا ناحیه خاصی از ساختمان باشد. ( همه شیرهای رادیاتورها را باهم کم نکنید ).

8.اگر در فصل زمستان نیاز به استفاده طولانی مدت از آب مصرفی دارید ( استحمام یا شستشو ) ، هر ۲۰-۱۵ دقیقه یک مرتبه به مدت ۴-۳ دقیقه آب مصرفی را ببندید. با این کار به دستگاه اجازه می دهید آب گرم را به رادیاتورها ارسال نماید. و از افت دمای ساختمان جلوگیری می شود.

9.درصورتی که پکیج شما در فضای آزاد (تراس ، حیاط) نصب شده است وجود جعبه فلزی مخصوص (کاور) بر روی آن الزامی است.

10.از فضای داخل کاور دستگاه برای نگهداری اشیا ، علی الخصوص مواد قابل اشتعال استفاده نکنید.

11.حتی المقدور سعی کنید دمای آب مصرفی و گرمایش را تا مقدار حداکثر بالا نبرید.

درصورتی که به طور ناگهانی ریزش آب از قسمت زیرین پکیج آغاز شود، احتمالا علت آن افزایش غیرمعمولی فشار آب مدار گرمایش است که یکی از دلایل آن کامل بسته نشدن شیرپرکن است. در این حال با حفظ خونسردی مراحل زیر را انجام دهید :

۱- دوشاخه دستگاه را از پریز بکشید. و شیر آب سرد ورودی دستگاه ( شیر شماره ۱ ) را ببندید.

۲- پس از قراردادن ظرفی ( برای جمع آوری آب ) در زیر دستگاه منتظر بمانید تا ریزش آب خاتمه یابد.

۳- به عقربه فشارسنج دستگاه نگاه کنید. درصورتی که فشار ۳bar را نشان می دهد، نشانه آن است که شیر اطمینان عمل کرده است.

۴- شیر پرکن دستگاه را به درستی ببندید.

۵- از طریق باز کردن شیر هواگیری یکی از رادیاتورها ( معمولا حوله خشک کن حمام ) فشار را تا bar ۱/۵ کاهش دهید .

۶- برای راه اندازی مجدد دستگاه عجله نکنید. ابتدا قسمت های خیس را به دقت خشک نموده و سپس دستگاه را مجددا راه اندازی نمایید.

۷- در صورت تکرار این اتفاق سرویس کار را در جریان قرار دهید.