بررسی ارور ۵۰ ۷۰ پکیج ایران رادیاتور دارای قطعه کوچک است که عهده دار کار بسیار بزرگی است. کنترل و نظارت بر دمای آب گرم قطعا مهم ترین کاری است که می‌ توان در این سیستم گرمایشی در نظر گرفت. در هر حالتی اگر دمای آب گرم باب میل شما نباشد

مطمئنا در ذهن خود تمامی قطعات پکیج را مقصر می دانید اما گاها ایراد از یک قطعه ریز است که حتی فکرش را نمی کنید. در این مقاله در مورد ارور ۵۰ ۷۰ پکیج ایران رادیاتور صحبت خواهیم کرد که دقیقاً حول همان مطلب بیان شده در ابتدا متن می چرخد. این قطعه مهم به ۳ اسم معرفی می شود که هر سه به یک قطعه اشاره دارند سنسور NTC، سنسور حرارتی و سنسور ترمیستور.

 

ارور ۵۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور دقیقا با ارور ۵۰ ۷۰ یکسان است…

علت ارور ۵۰ ۷۰ پکیج ایران رادیاتور

در صورت اینکه دو چراغ ۵۰ و ۷۰ روشن شده باشد، این را بدانید که دستگاه خطایی در عملکرد ترمیستور دیده است که ممکن است به هر علتی (که در ادامه بررسی می کنیم) رخ داده باشد. اما مفهوم و شرح این خطا “ترمیستور آب گرم مصرفی اشکال دارد (اتصال کوتاه شده) است”.

وظیفه سنسور حرارتی این است که به صورت لحظه به لحظه دمای آب گرم را که در لوله ها به جریان در می ‌آید را چک کند و در صورت نیاز دستور کم، زیاد، خاموش و روشن کردن شعله را به برد پکیج ارسال کند.

برای درک بهتر مثالی می زنیم، در آشپزخانه هستید و قصد شستن ظروف را دارید. آب گرم را باز می کنید تا چربی ظرف ها گرفته شود. بعد از مدتی آب به شدت داغ می شود اما در لحظات اولیه، آب گرم است اما دما آن مطلوب است. تنظیم این دما در تمام مدت باز بودن آب گرم بر عهده سنسور NTC می باشد.

بررسی ارور ۵۰ ۷۰

خراب بودن برد الکترونیک

تجربه ما نشان می ‌دهد که دو دلیل اصلی و عمده برای چشمک زدن دو چراغ ۵۰ و ۷۰ وجود دارد. خرابی برد و یا آسیب دیدن آن یکی از دلایلی است احتمال آن وجود دارد. توجه داشته باشید بررسی برد تنها باید توسط سرویس کار متخصص پکیج ایران رادیاتور باید انجام شود نه هیچ شخص دیگری.

خرابی سنسور حرارتی، سنسور NTC یا همان ترمیستور

سنسور، قطعه ای کوچک با بدنه ای برنجی که در انتهای آن گیره ای پلاستیکی قرمز رنگ (یا آبی و مشکی) وجود دارد که به یک جفت سیم زرد متصل است و در قسمت خروجی آب گرم در کنار هیدرولیک سمت چپ قرار دارد. ممکن است سنسور بر اثر اتصالی، قطعی سیم و خیس شدن دچار آسیب شود

بررسی ارور ۵۰ ۷۰

قطعی و اتصالی کابل‌های ارتباطی بین برد و سنسور

ممکن است که به هر دلیلی کابل هایی که برد و سنسور قطع شود و این دلیل می تواند از جمله دلایل ارور ۵۰ ۷۰ و یا ارور ۵۰ ۸۰  باشد.

عملکرد پکیج دو مبدله و تک مبدله در صورت خرابی سنسور حرارتی

نکته جالب که درمورد پکیج دو مبدله وجود دارد، این است که در صورتی که سنسور NTC آن دچار آسیب شود برد الکترونیک به کمک سنسور مدار رادیاتور باز هم قادر به تنظیم دما و فراهم نمودن آب گرم مصرفی خواهد بود، اما این امکان در پکیج تک مبدله اصلا وجود ندارد. در سری تک مبدله به محض آسیب دیدن سنسور آبگرم، مشعل قطع می شود و ارور مربوطه نمایش داده می ‌شود.

سنسور NTC چگونه آب را گرم می کند؟

به وسیله سیم های برقی که به سنسور حرارتی متصل است، برق از مدار آن عبور می ‌کند. با افزایش دما حسگرها، دما را تشخیص می دهند (در صورت باز کردن شیر آب گرم) به همین سبب مقاومت سنسور در برابر جریان برق کاهش می ‌یابد و برق بیشتری را از خود عبور می دهد. برق ارسال شده به برد الکترونیک فرستاده می شود

و حاوی فرمانی بر مبنای باز کردن شیر رگلاتور گازی است، در این لحظه قدرت شعله افزایش می یابد و این روند تا زمانی که دمای آب به میزانی که کاربر تنظیم کرده است برسد ادامه دارد. به محض اینکه سنسور، دما تنظیم شده را احساس کرد و تشخیص داد تمامی روند بیان شده به صورت عکس اتفاق می ‌افتد و تا هنگامی که شیر آب گرم باز است سنسور عهده ‌دار تنظیم دما خواهد بود.

سنسور های دمای آب پکیج در اکثر مواقع در دما ۲۵ درجه سانتی گراد دارای مقاومت ۱۰ اهم است. همانطور که گفته شد این قطعه با افزایش دما آب، مقاومت کاهش می یابد.

اینک برای تست سلامت سنسور NTC باید به کمک اهم متر مقدار مقاومت را اندازه گرفت و به کمک حرارت غیر مستقیم دما را افزایش دهیم، با بالا رفتن دما مقاومت کاهش می یابد.

ارور ۵۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

ارور ۵۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور دقیقا و عینا مشابه ارور ۵۰ ۷۰ است و دلایل به وجود آمدن این ایراد کاملا یکسان است. هم چنین موارد رفع ایراد ارور نیز شبیه به یکدیگر است.